Alla inlägg den 15 juli 2020

Av maria tafvelin - 15 juli 2020 08:43

Onsdag morgon. 14 grader och .... ser ingen blå himmel, allt är vitt. Typ vitt dis ... men, hellre det än grått :)  Inatt vaknade jag kl 02 av brandvarnaren, ni vet, när den börjar pipa högljutt med några minuters mellanrum, för att batteriet börjar vara slut. Det var bara att kliva upp, gå ner och rycka ut batteriet. Passade på att ta en ipren åxå, då jag hade sjukt ont av ischias. Det var samma smärta som gjorde att jag inte tog mig runt lillbyn igår på morgonrundan. Helvete så ont det gör när det sätter i!!!  Som ni säkert förstår, så fanns det inga möjligheter att springa igår heller. Tveksamt om det funkar idag, men jag säger inte stensäkert nej, vi får se hur det börjar kännas frampå dagen. 


Efter den något kortare morgonrundan än jag tänkte igår, plockade jag in mer rabarber och kokade rabarbersylt. När det var gjort, stekte jag lite plättar, och det blev frukost - plättar med nykokt rabarbersylt. 

    

Det blev över en del plättar, så jag gick över till Hannah och Robban så att de fick smaka åxå. De tyckte, lixom jag, att det var supergott :)  Efter detta var vi ute hela dagen och fixade på gården tillsammans. Vi har skrapat bort grusgången som fanns mellan husen, och igår la vi kantsten på Hannah och Robbans sida. Pernilla dök upp så hon hjälpte åxå till när vi sedan skulle skotta grus och jord. När allt var slätt och fint såddes det gräsfrö. Mattias dök upp och lämnade Otto som naturligtvis ville åka lite traktor. Otto hann åxå leka härute med den traktor och lastbil jag köpt åt honom, vi lastade grus i släpet och körde runt :)  Efter kaffe i inglasningen åkte Pernilla och Otto hem, jag gick över till mig. Hundarna hade suttit i hundgården hela dagen, så att de såg oss hela tiden, nu tog jag in dem och körde igång en kycklingfilé sous vide. 


Kokade broccoli, hackade ihop en sallad, samt stekte en bit halloumi till åxå. En klick Aioli fick det bli dessutom. Supersmarrigt. 

 

Vad jag ska fylla den här dagen med är i nuläget lite osäkert. Jag har åtminstone druckit upp mitt morgonkaffe, så det blir till att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, så långt vet jag med säkerhet. Sen får vi se vart morgonpromenaden kan ta mig. Förhoppningsvis lilla skogsrundan i alla fall. 


Ha en superfin onsdag, kom ihåg att fylla dagen med värda grejer - helt efter just DINA förutsättningar. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards