Alla inlägg den 6 september 2020

Av maria tafvelin - 6 september 2020 07:54

Söndag morgon. 8 grader och klarblå himmel. Enligt appen ska det komma några skurar under dagen.


Igår gick jag lilla skogsrundan på morgonen, sedan gick jag över till Hannah och Robban. Robban var ute i garaget och fixade med bilen, och Hannah var i färd med att packa inför älgjakt. Jag blev kvar där ett bra tag, eftersom Pernilla och Otto var på ingång för lunch. De hade sovit i stugan, och svängde in på tillbakavägen till Önnesmark. I samma veva som de åkte vidare, gick jag över till mig.  Jag drog iväg en sväng på IcaMaxi, och när jag kom tillbaka, slet jag på mig (Hannahs) stövlar, tog hink och bärplockare och begav mig till skogen för att plocka lingon. Efter att ha gått bara en liten bit, hittade jag kantareller, så jag bytte strategi och använde hinken som svamphink istället. Jag hann halverst fylla bärplockaren med lingon, då började åskan gå, så jag skyndade mig hemåt igen. 


Lingonen och kantarellerna gav jag till Hannah. Eller vi bytte, jag fick en påse fårticka av henne som jag var nyfiken på att prova. Så, till middag blev det panerad fårticka med bulgur. Jag stekte även lite morot, rödlök och fötterna från svampen. En kall sås på creme fraiche och vitlök blev perfekt till

 

Det var riktigt, riktigt gott!


Jag tog hundarna och hinken och gick en lov till, när det slutat regna, men jag hittade inget på den svängen

 

Några telefonsamtal, lite tv ... sedan var det ju dags att gå isäng :)   


Alice är alltid snabb på att säga gomorron när hon ser att jag vaknat

   

Nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Jag ska iväg till Önnesmark och umgås lite :)  Ha en superfin söndag. Se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards