Alla inlägg den 18 mars 2021

Av maria tafvelin - 18 mars 2021 07:12

Torsdag morgon. 9 minusgrader och strålande sol. De här soliga dagarna är verkligen helt underbara. Igår på morgonrundan, blev det skogssvängen

 

Otroligt mycket djurspår - räv, hare, rådjur, älg, och massor med ekorrspår :)  Härlig promenad innan jobbet. Jag hade kokat en grönsakssoppa med kidneybönor som jag hade med till lunch

 

Riktigt gott! Igår när jag kom hem (efter att ha varit ute  med hundarna) kastade jag ner ett kycklinglår i airfryern, så himla enkelt och smidigt. Fixade en sallad som jag ska ha till, det blir dagens lunch. 


Jag måste svänga förbi på solbacken och köpa mer fågelmat ser jag. Det är kul att sitta och titta på fåglarna..ett stillsamt nöje..har jag blivit gammal ? .. fniss


Läste på Norran igår att de hittat en avliden kvinna, som förmodas vara Carola, som försvann i december, vars bil hittades nån km från där jag bor. Det blev ett enormt sökarbete, med polis, missing people, hemvärnet, hundpatruller, men hon hittades inte. Nu har de hittat en kropp ca 1 km från där bilen stod. Så himla tragiskt.


Nu tror jag att jag ska sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Eftersom jag börjar först kl 10 idag, så hinner jag ta en rejäl promenad på morgonen. Ska nog ta skoterspåret tänker jag.  


Ha en fin torsdag, njut av solen och ljuset, fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards