Alla inlägg den 27 mars 2021

Av maria tafvelin - 27 mars 2021 07:00

Lördag morgon. 2 plusgrader och mulet. Jag hade sån tur igår att det var strålande sol, helt underbart väder. 


Igår körde jag till Önnesmark och fick äta frukost där :)  Vi blev kvar där ett tag jag och Otto, sedan var det dags att åka hit till Boviken för att spendera dagen. Otto höll låda från Önnesmark till Bureå, där slocknade han och sov tills vi stannade bilen härute på gården. Det var så fint väder, så vi stannade ute nån timme. Vi plumsade runt i skogen bakom Hannah och Robbans förrådslänga och kollade på rådjursbajs

   

Vi hämtade boben och ställde den utanför min bro, då vi skulle ut på skoterspåret senare. Vi gick in för att äta lunch - kyckling och ris

 

Efter maten frågade jag om han ville rita med färgkritorna

- Nä, pluppa vill jag, sa han

 

Det blev en stunds pluppande och träning av färger, sedan blev det ruchkaneåkning. Jag tänkte att eftersom han somnade i bilen lär han inte kunna sova mitt på dagen, men jag sa till honom att jag ville att han skulle lägga sig och vila i alla fall. 

- Du behöver inte sova, men jag vill att du vilar. Du kan ligga i sängen och lyssna på saga på datorn

- Åkej, sa han


Jag la honom i sängen och startade sagor på youtube, gick sedan till köket. Jag hörde hur han låg och brummade, men han klagade inte. När han legat ca en halvtimme hörde jag:

- Otto ä vaken

- Ja, du har aldrig somnat, sa jag

Jag gick till honom och frågade om han vilat klart

- Jaa, sa han, Otto vill komma upp


Jag tog upp honom och vi kramades en stund, han är så himla rolig. 

- Ska vi gå ut på skoterspåret nu, frågade jag

- Ja, Otto åka boben på skotespåjet


           

Han sjåade med boben, han gick mycket, plumsade utanför skoterspåret, hittade älgbajs, vi hittade ett litet älgtorn där vi klättrade upp. I två timmar var vi ute, och jag kände att solen börjat värma kinderna. 


När vi kom hem igen blev det lek på övervåningen. Jag öppnade balkongdörren och hängde ut täckena på vädring. Otto tyckte att det var kul att vara ute på balkongen och titta på bilar och människor som gick förbi

 

Mattias skrev och frågade om Otto kunde stanna på middag, han hade lite körigt efter jobbet.

- självklart, sa jag 


När vi åt lunch, sa jag till Otto :

- Sen ska du ju hem till pappa i afton

- tacofjeeda, blev hans respons.  De har tacofjeeda både i Önnesmark, och hos Mattias, så jag kände att det skulle vi åxå ha. Vi stack iväg och handlade, sedan blev det tacos 

 

Efter maten skrev jag till Mattias att Otto var redo att hämtas.


Idag hann jag dra igång radion INNAN Ring så spelar vi började. Jag vaknade sjukt tidigt och kände att det var lika bra att kliva upp. Få se om jag måste vila på dagen, för jag jobbar ju i  morgon, och inatt ska man ställa fram klockan .... kan bli en tung morgondag.


Men, nu är det Idag, och jag ska njuta av denna dagen åxå. Mycket av njutandet under dagen handlar om att tänka tillbaka på igår, Otto säger så himla mycket kul. 

- Huj ä läget mommo?

- Jobbit mommo?

- Hej Alice, kul att se dej

Det är bara en bråkdel av det han säger, för han pratar mer eller mindre konstant. 


Hannah var med på Alvargalans sändning igår <3 så himla BRA!!! Min fina, fina Hannah. 


Vi får se hur dagen artar sig, kanhända att Pernilla och Pehr dyker upp i Boviken, vad Hannah och Robban har för planer vet jag inte, vi får se helt enkelt. Dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Dagen har börjat. Ha en Härlig Lördag, fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards