Direktlänk till inlägg 19 november 2023

JAG är JAG och kommer ALLTID vara

Av maria tafvelin - 19 november 2023 14:24

Söndag eftermiddag. Lagom kallt, lagom ljust. Solen går upp och ner som den behagar. 


Gör jag alltid rätt?

Agerar jag alltid korrekt?


Nej är svaret på båda frågorna. Gör jag saker, agerar jag på saker? Ja, är svaret på båda frågorna. 

Får jag alltid positiva reaktioner på hur jag gör och agerar? Nej, är svaret. 

varför?  Det ska jag prata om nu:


JAG är den JAG är pch precis som alla andra har jag en ryggsäck med kunskap, erfarenheter, händelser som satt spår, samt egenskaper och övertygelser som jag inte vill backa på, just på grund av mina erfarenheter och kunskaper... precis som det är för ALLA andra. 


JAG är en person, positivt eller negativt (beror helt på vem betraktaren är) som INTE håller tyst när jag ser orättvisor, dåligt eller rent av sjukt beteende - mot andra. Framför allt när det gäller BARN! Gäller även människor i underläge av olika anledningar - kvinnor som blir illa behandlade i nära relationer mm. Provocera mig INTE när det gäller dessa frågor!!!! Jag reagerar OCH agerar, var så säker ! 


Är det alltid det rätta?

vet inte, eftersom det åxå kostar... men vet ni vad, så länge jag har råd att "betala" vad det kostar, så kommer jag att fortsätta. Jag har en STOR börs när det gäller sånt här, så jag lär inte sluta inom snar framtid. 


Ibland blir jag så förbannad att jag bara skakar. 


Återigen mailat supporten på bloggen, precis som jag gjort många gånger utan att få någon återkoppling. Varför kan jag inte lägga in filmsnuttar???? Skulle varit underbart att få avsluta dagens inlägg med en film...


Vad gör DIG engagerad? Vågar DU ?


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards