Direktlänk till inlägg 26 november 2023

En vecka har gått

Av maria tafvelin - 26 november 2023 19:25

Söndag kväll. 6 minusgrader och molnigt. Sol upp 08.48 och ner 13.57


En vecka har gått, och den har varit fullspäckad, minst sagt. I måndags var jag till läkaren för min fot, på tisdagen på röntgen, för att återigen röntga foten och kolla att allt ser ok ut. Jag tror inte alls att röntgen kommer att ge något, eftersom det mer är en nervskada eller nåt som orsakar mina problem med foten. Vi får se hur det går vidare.

Det har varit hundträning och hundmys

   

Mat har det varit, både på jobbet och hemma

                     

På fredag fyllde älskade Otto 5 år!! Jag var där på hamburgermiddag, men lille Otto hade 40 graders feber <3 så det blev en lugn tillställning. 

Även igår var jag förbi där en sväng, och även då hade han hög feber. 


Idag har jag städat, varit nere i förrådet och hämtat upp julgrejer

 

satt upp de fantastiskt fina kolteckningarna jag köpt av en fin facebookvän

 

Det har snöat en del idag, men hann ut en längre sväng medans det var uppehåll. Till middag idag blev det lammfärsbiffar. Satt som en smäck :)

Varit nere i tvättstugan, duschat, ska bädda rent i sängen efter kvällspromenaden. Nu blir det tv-soffan med foten i högläge. I morgon börjar en ny arbetsvecka :)


Hoppas du haft en bra vecka, och att du lyckats fylla dagarna med värda grejer. Nu menar jag ÄRLIGA, värda grejer, inte nåt fejkinlägg om att du mår så himla bra och att du vill frälsa världen, när du egentligen mår skit och beter dig som skit. Var bara ärlig. 


Gokväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards