Direktlänk till inlägg 2 juni 2024

Stora kostnader och Stora beslut

Av maria tafvelin - Söndag 2 juni 13:34

Söndag eftermiddag. 24 grader och full sol. Sol upp 2.12 och ner 22.54   Det är verkligen högsommarvärme! Alla som känner mig vet att jag tycker att det är åt helvete för varmt!


Vilken vecka! Jag betar av maten först

       

Jo, eftersom de som lämnar Utflex för att gå vidare till förskoleklass, får önska mat innan de lämnar .... så blev det sushi i fredags till lunch :)  Det åts faktiskt mer än jag trodde :)


Har även gjort beställda smörgåstårtor som hämtades på fredagen

   

Igår åkte jag till Boviken för lunch hos Pernilla och Pehr ... det blev underbar sallad ute i skuggan ... Hannah och Robban kom förbi med lille Sixten, och han somnade i min famn <3 

 

Pernilla skulle delta i en löpartävling - Guldloppet, så jag skulle passa Sture (eftersom Pehr och hans pappa Tomas fortfarande bygger på att få till sovrum på övervåningen) några timmar. När STure vaknade efter lunch, där strax innan kl 14, tog jag honom i bilen och åkte ner på stan, där löpartävlingen hade sitt start och stopp. Pernilla sprang 12 km, vilket innebar att hon sprang 2 varv på en 6 km lång bana. Vi var på plats för att heja på henne när hon kom in för vätskedepå efter halva loppet

         

Det var varmt! typ 27 grader och strålande sol. Jobbigt att springa i den värmen! Under andra halvan av loppet, kom en rejäl störtskur!  Okul för oss som tittade, men behövligt för de som sprang :)


Stod vid målgången och hejade på de sista stegen innan målgång. Sjukt imponerad. 12 km löpning, första tävlingen ...   Heja dig Pernilla!

 


Hon hamnade dessutom bra till resultatmässigt!! 


Idag begav jag mig till Boviken igen, nu till Hannah, Robban och Sixten. Pernilla och Sture var där när jag kom, så jag hann träffa dem en stund åxå. Planen med dagens besök var att plocka ogräs i jordgubbslandet ... som jag lovat göra förra sommaren .... då jag bröt benet och inte plockade ett endaste ogräs :)  Så, precis som Hannah skämtsamt sa häromveckan - chans till revanch :) :)  Nu bar det sig inte bättre än att jag bara fixade att jobba där i solen typ 15-20 minuter, det var åt helvete för varmt.... så jag får ta den där revanchen en dag då det är lite mulet och svalare ..fniss


Hem, ner i tvättstugan... ska snart ner och kolla om allt är torrt... då blir det lite mangling mm. 


JO just ja ... det här med stora kostnader och stora beslut. 


Det är dags för service och kamremsbyte på min lilla fina plåtkompis. Det billigaste jag hittat är 13.500 så där bokar jag tid när det är dags (har hela sommaren på mig)  Ett stort beslut är att i september, om allt går som det ska, kommer lilla Bella att flytta in hos mig och Theo

 

Lilla Bella är en liten tjej från Rumänien, drygt 1 år gammal. Håller tummarna för att allt går vägen :)


Nu ska jag ner i tvättstugan, Tjing så länge :)


 
 
Lena

Lena

Måndag 3 juni 05:39

Så fantastiskt beslut att hjälpa en vovve ❤️
Jag hoppas i framtiden kunna göra detsamma ❤️
Varm kram ☀️

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 23 juni 09:54

Söndag förmiddag. 18 grader och nästan helt klarblå himmel. Ska tydligen mulna på lite säger appen... men vi får se hur det blir med det. Sol upp 1.47 och ner 23.29   Jag har raderat bilder friskt och vågat i mobilen, så jag har inte så många mat...

Av maria tafvelin - Söndag 16 juni 17:23

Söndag afton. 14 grader och lätt regn. Sol upp 1.46 och ner 23.27  Det har varit ömsom kallt, ömsom varmt, snabba kast mellan sol och regn, även hagel.    Den gångna veckan har inneburit bland annat följande         Har haft smörgåstårtsb...

Av maria tafvelin - Söndag 9 juni 14:18

Söndag eftermiddag. 16 grader och ... soligt skulle jag säga, men ser att moln är på väg in. Sol upp 1.56 och ner 23.14   En underbar vecka tar slut idag ... tur att nya underbara veckor tar vid :)             Igår fyllde Pernilla 35 he...

Av maria tafvelin - Söndag 26 maj 16:39

Söndag afton. 22 grader och klarblå himmel. Sol upp 2.33 och ner 22.32   Vilken helg jag har haft!!!! Ja, jag har haft en bra vecka åxå, men nu tänkte jag bara berätta om helgen :)   Igår åkte jag till Boviken, till Pernilla och Pehr. Hannah,...

Av maria tafvelin - Lördag 18 maj 17:36

Lördag afton. 23 grader, sol. Sol up 2.59 och ner 22.04 .... rätt många timmar kvar till solnedgång alltså ... fniss   Hänt i veckan             Känns verkligen märkligt med sån värme .... samtidigt som snöhögarna på gården ligger kvar...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards