Direktlänk till inlägg 26 juni 2016

Efter midsommar

Av maria tafvelin - 26 juni 2016 07:12

Söndag morgon. Börjar jobba kl 9, precis som igår. Sol, klarblå himmel, fågelkvitter, 17 grader redan. Ljust, vackert, sommar .....  men Cornelis är borta. Det är så fruktansvärt tomt och tyst sen han försvann. Tur att jag fått låna lille Gullefjun, han sätter åtminstone lite fart på Kelly, då han vill leka. 


Hällde upp kaffet nyss, i med en skvätt grädde .... men vafasen, grädden hade blivit sur! Så, idag blir det att starta med 2 koppar istället för 3, fast, 2 koppar svart kaffe kanske motsvarar 3 koppar kaffe med grädde ... fniss.  Förr drack jag säkert 10 -15 koppar per dag, särskilt under åren då jag rökte. Herregud, man hade ju en kopp och en cig i handen konstant. Jag tror att det var i samma veva som jag slutade röka, år 2000, som jag trappade ner på kaffet åxå. Nuförtiden dricker jag bara mina 3 koppar på morgonen, sen dricker jag inte mer. Möjligtvis om jag är ute och lunchar med någon, så kan det bli en halv kopp efter maten, men det är ju inte så ofta jag är ute och lunchar med någon ... fniss. 


Nu är jag sugen på att gå kurs med Molly. Jag såg att Rackarungarna har en NW-kurs som startar i juli, på måndagkvällar. Skulle ju passa mig helt perfekt. Mailade och frågade om det fanns några platser kvar. Den första kursen är fullsatt, men kanske om några fler anmäler sig, körs det en kurs samma kväll, precis efter den första gruppen. Jag hoppas att den blir av. 


Nä, nu är det bäst att jag snurrar igång här. Dags för morgonpromenad. Det känns fortfarande ovant att kunna gå såpass snabba promenader som vi gör nu. Få se om det kan vara bra väder måndag och tisdag då jag är ledig, då sätter jag upp agilitybanan härute på gården tänkte jag. 


Nu dags att ta itu med dagen, och att börja fylla den med värda grejer. 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards