Alla inlägg den 12 maj 2024

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)

 Sol upp 3.20 och ner 21.43


Veckans mat

Måndag- korv stroganoff

 

Tisdag- Fläskpannkaka

 

Till mellis gjorde jag spett

 

Onsdag - apelsinfisk

 

Torsdag var det stängt och jag var i Boviken tillsamans med Majken och passade Otto och Sture :)

Fredag - vegetarisk köttfärsgratäng... som aldrig hamnade på bild. Till mellis gjorde jag tortillastrutar med kvarg, frukt och bär

 

Fick ha med Otto på jobbet på fredagen, han hittade snabbt en kompis som han umgicks med hela dagen :)

 

Till middag på fredag - hamburgare med stekt potatis

 

igår åt jag bakad potatis med ishavsröra

 

Ikväll blir det en köttbit :)


Snart är vi inne i en period då man fort får för sig att det finns åtminstone 16 helger på en månad .. fniss. Många planerar in att hinna så mycket under sommaren, både på helgerna och på semestern.  Oftast blir det väl så att det inte alls hinns så mycket som man trott... mycket beror förstås på vädret åxå... jag menar om man planerat att måla huset el dyl. Min egen plan inför semestern är följande:

- Göra så lite som möjligt de dagar det känns så

- Göra så mycket som möjligt de dagar det känns så. Det enda jag med säkerhet vet är att jag INTE ska klippa gräs .. fniss. 


HOppas på lagom temperatur naturligtvis, så att man kan vara ute mycket utan att förgås

     

Såg ni melodifestivalen igårkväll? Jag försökte, men orkade inte riktigt hela vägen, såg inte ens alla bidrag. Ska försöka kolla på det i efterhand, bara för skojs skull :) Kanske ska göra det redan nu, det blir en lugn dag idag. 


Ha en superfin dag, se till att fylla den med värda grejer!


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards