Alla inlägg den 8 juni 2014

Av maria tafvelin - 8 juni 2014 20:21

Nyss hemkommen efter helgens bravader. Tänk så himla kul det är att hålla på med hundar och hundägare!!! Jag älskart :)


Varken jag eller Hannah sov väl direkt ybermycket inatt. Det var ..... VARMT i den superlilla lägenheten :)   Dessutom så är det väl alltid svårt att sova på ett nytt ställe. Så är det för mig i alla fall. Hundarna är inte heller vana att sova borta, så Paddy och Molly var uppe och steppade tidigt på morgonen, ja alltså, tidigare än Jag. Jag klev upp kl 7 :)  Kelly däremot, hon viker inte från min sida, så hon låg kvar så länge jag låg kvar :)


Det blev ju en del tokigheter redan igårkväll .... men det är så bökigt att blogga från telefonen, därav det något rumphuggna inlägget igår :)   Tänkte beskriva hela helgen lite kort :)


Lördag morgon. Alarmet på 5.30    Så långt gick det nog bra. Men .... jag hade vispat av ljudet på telefonen, så alarmet var ljudlöst ... fniss. Tur då att jag vaknar lite då och då. 5.50 vaknade jag, och då fick jag ju lite bråttom. Skulle packa, ta ut hundarna, dricka kaffe ... kamma luggen, och hämta upp Hannah kl 7 .   Packade under stress kan man säga .... få se nu ... koner, rallylydnadspapper, post-it-lappar, hundgodis, koppel, bajspåsar, hundmat, vattenskål, vatten, hundbädd ....mediciner,  sängkläder, tandborste, tandkräm, handduk.   Jo jädrar ... he he .... perkolator och kaffe :) :) :)   Jag var EXTRA nöjd med mig själv att jag packade perkon :)  den lilla lägenheten jag och Hannah skulle få sova i, bebos av en ung man, som säkert dricker kaffe .... men jag får en känsla av att det kaffet till största delen intas hemma hos hans mamma ... så jag tänkte ... bättre vara SÄKER på att man får sina tre koppar på söndagmorgon i alla fall :)


Jo, jag hann iväg mot stan, och var till och med lite tidig. 6.50 ringde jag upp Hannah för att meddela att jag rullade in på deras gata. 

- Helvete ..... jag kommer. 

Hon hade alltså försovit sig .... hon åxå :)


Men ... eftersom jag var lite tidig så kom vi ju iväg i bra tid ändå :)  Hon jobbar ju (som jag sagt en babiljard gånger) på OKQ8, och öppnade idag, så huvudsaken är ju att vara där såpass hon hann vispa igång bull-ugnen och fräsa igång korvgrillen, och det hann hon :)  Själv drog jag iväg på hundklubben för att gå igenom agilityhindren, eftersom helgkursen skulle startas med Agility. Jag gjorde en snabb plan, flyttade hinder, bar lite, funderade ... och sen dök deltagarna upp. 8 till antalet (plus någon respektive) samt 8 superfina hundar av olika ras och storlek :)


Värmen var ..... alldeles för påtaglig egentligen för både hund och människa (om man ska göra annat än sitta stilla och dricka kall öl)   Men, med korta pass och mycket vatten så funkade det riktigt bra. Hundklubben hade ordnat lunch åt oss, så vi fick kycklingsallad till lunch :)  Efter lunch blev det ett pass i lydnad.   Eftermiddagskaffe och en kort sväng till, sedan var vi alla rätt så nöjda att avsluta dagen. 


Hannah och jag slutade samtidigt, så vi följdes åt till min bästa kompis Annica för att avlämna födelsedagspresent :)  Eftersom hon var på väg till en fest, så skickade hon med oss ett rejält stycke tårta till efterrätt ..... till en middag vi inte planerat än vid det laget ... fniss.


För att förkorta kvällen något så kan jag berätta att till middag blev det färdiggrillad kyckling med potatissallad. Till efterrätt skulle vi koka kaffe och äta tårta. Fram med perkon, fram med kaffet ..... men Nä ... jag hade inte tagit med mig SLADDEN till perkon !!!!!!


Nåja .... OKQ8 ligger bara typ 2 hus bort, så Hannah sprang iväg med perkon i handen, fyllde den med kaffe på OK och sprang tillbaka. 


Ingen TV i lägenheten gjorde att vi försökte hålla oss vakna genom att bara umgås. Jo, vi löste korsord åxå :)   Kände på pinkrundan att Meniére flåsade mig i nacken ... ingen trevlig känsla.   Tyvärr så vaknade jag i morse med samma känsla, och var duktigt ostadig. - Nej fan .... 

- Men, KAN du ha hundkurs idag, frågade Hannah? 

- Det MÅSTE bara gå!!!


Samlade deltagarna när de kom och berättade situationen. Men, försäkrade jag dem, det värsta som kan hända, är att jag sjunker ihop och kräks av yrseln, och det finns INGET ni kan göra, förutom att dra mig i skuggan om jag sjunker ner mitt i solen. 


Det var väldigt ostadigt första timmarna på kursen, men efter lunchgivan av mediciner så lugnade det ner sig :)


På eftermiddagen var det Trickträning med klicker på schemat. 


När jag sammanfattar kursen, och ser vad deltagarna sagt till mig, och  skrivit på facebook, så KAN jag inte annat än att vara så himla nöjd. Det är en fantastisk känsla att kunna Ge något som får andra att känna att de fått något ut av en kurs jag håller. 


Håll ut, dagen är inte slut än :) :) :) 


Efter kursdagens slut, hämtade jag upp Hannah på OKQ8. När vi startat bilen och börjat köra ut från Burträsk, ringde vi upp Pernilla och sjöng för henne :)   Älskade lilla Pernilla fyller 25 år idag !!!!  Jag har köpt en present som jag vet att hon kommer att bli glad över :)   Hon kommer dock inte att få den förrän i morgon.   Förvisso har vi träffats idag, för efter hundkursens slut så åkte jag direkt och jobbade några timmar. Pernilla och Mattias jobbade åxå (som vanligt) men, eftersom de kommer att bli kvar på jobbet sent, så tar vi firandet i morgon. 


Nu är jag hemma .... Hundarna sprang som galna när vi kom hem, både härute och härinne. Paddy framförallt, hans springglädje visste inga gränser :)


Ja ... det var helgen lite kort :) :) :) 


Hoppas Du åxå haft en bra helg, och att du kunnat fylla den med nåt värt :)


Gokväll





Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards