Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Men .... Vi som Lever i Nuet då?

Av maria tafvelin - 27 juli 2014 15:45

Jag får snart Spunk! Jag står här med min kalla handduk runt halsen, torkar svett från panna och överläpp. Hundarna ligger och hässjar med blöta handdukar på sig ... Det är 31 grader och jag undrar var fan den där åskan och regnet är!!!!  Nu körde ambulansen precis förbi .... det är alltså fler som fått spunk. 


Alltså .... Expressen, Norran, Vk ... vad har de gemensamt? Ja , säkert fler tidningar åxå, men som jag vet i nuläget. Är det att de presenterar värda nyheter? Är det att de har roliga serier? Är det att de har dagliga horoskop? 

- Nä, de har allihop publicerat en klämkäck artikel med bilder från snökaos, med grundidén att vi som klagar på värmen, ska betänka snökaos. Dvs. Vi som mår dåligt i värmen ska genast sluta med det, och tänka på att snart har vi snö, och därigenom ska vi hastigt och lustigt kunna njuta av den här förbannade värmen som tar död på hur många som helst. Eller som Norran skrev - ta en glass och njut, typ. 


Jag finner det jävligt märkligt rent ut sagt.  Om jag mår dåligt i värmen (vilket jag gör, det har jag berättat en babiljard gånger)   .... betyder det AUTOMATISKT att jag vill ha snöstorm?   Vafan är DET för resonemang?  Alltså, om jag ogillar en sak, betyder det alltid att jag älskar det rakt motsatta? Nä gu så löjligt !  Jag blir rent ut sagt förbannad. 


VARS FAN ÄR REGNET !!!! Skulle det inte åska och regna!!!!???? Har varit ute på balkongen flera gånger nu, och soljäveln flinar mig i ansiktet varje gång. Förlåt min otålighet, men jag står snart inte ut. Ska växthuseffekten funka på det här sättet, då måste jag ju med åren lämna mitt paradis, för just nu känns det mest som Helvetet. 


Ghaaa !!!! 


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Lördag 18 maj 17:36

Lördag afton. 23 grader, sol. Sol up 2.59 och ner 22.04 .... rätt många timmar kvar till solnedgång alltså ... fniss   Hänt i veckan             Känns verkligen märkligt med sån värme .... samtidigt som snöhögarna på gården ligger kvar...

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards