Alla inlägg den 1 september 2014

Av maria tafvelin - 1 september 2014 05:56

Vad är det för dag, är det en vanlig dag, Nä DET är ingen vanlig dag, för DET är Kellys födelsedag, hurra, hurra , hurra!


Idag fyller min älskade Kelly 8 år!  Underbara hund, som förgyllt mina dagar sedan den 2 feb. 2010 då hon kom från Portugal. Kelly är min stora kärlek, den största jag upplevt efter kärleken till mina barn.  Kelly, som blir så glad när jag tar fram klickern. Kelly som ligger nära, nära under täcket varje natt. Kelly, som aldrig viker från min sida när jag ligger i yrsel. Kelly, alltid närmast mig i soffan på kvällarna. 


Jag har sagt det hur många gånger som helst - Kelly är en "once in a lifetime" hund. Det stämmer, varje dag, år efter år.

 


Vi ska fira hennes födelsedag när jag kommer från jobbet, genom att gå ut bara jag och hon. Jag tar med klickern och en påse torkade kycklinghjärtan ....   sen umgås vi en stund bara vi två :)


Jag klev upp lite tidigare idag, 5.30 istället för 6.00, för att hinna en längre promenad på morgonen. Under helgen har det inte blivit så långa, så jag tänkte återställa promenadbalansen genom att gå lite mer :)


Nu är kaffet uppdrucket och jag är redo för att väcka hundarna och gå ut. Ha en bra dag, och fyll den med nåt värt. Kom ihåg att det är Du som väljer hur du ska agera och hantera situationer som uppstår. Lägg inte över den makten på någon annan!


Gomorron




Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards