Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Det blir inte Alltid som planerat!

Av maria tafvelin - 13 januari 2015 10:40

Klockan är inte ens mitt på dagen, och redan har det mesta gått utanför schemat :)  


När jag kl 6.30 tagit på mig och hundarna kläder för att ta en morgonpromenad, så ringde Hannah. Hon jobbar i Burträsk idag och hade blivit stående med bilen. Då det är minus 19 grader, blir bilen snabbt utkyld ... eller det var väl i själva verket så att det hade aldrig hunnit bli någon värme i bilen, då det blivit nån ispropp, så bilen började koka. Nåja, jag var ju klädd och klar, så jag gick med raska steg bort mot parkeringen, tänkte att hundarna får pinka i farten, sen får de åka med. Jag skulle först förbi och hämta upp Robban så att vi kunde bogsera tilbaka bilen. Fanns inte så stor chans att Hannah ville ratta den tillbaka till stan. 


Molly hon kör ju med handbroms, så där tar det emot lite. Upptäckte väl att det gick lättare när jag närmade mig parkeringen, så jag tänkte att hon insåg att hon skulle få hoppa in i en varm bil och därför trippade på. När jag kom fram till bilen och öppnade luckan för att släppa in dem, så upptäckte jag att Mollys koppel var tomt. Hon hade krupit ur halsbandet och sprungit tillbaka till porten. Nåja, in med de andra, igen med luckan, gå tillbaka och hämta Molly. 


När vi kom fram till Hannah, var hon rejält skarpfrusse, men jag hade kört högsta värme i min bil, så jag själv höll på att kläckas, så jag tog av mig jackan så hon fick ha den runt sig åxå. Sen påbörjades operation bogsera bilen till stan i rusningstrafik. Nåja, det gick bra alltihop, men jag missade givetvis massagetiden. 


När jag kom hem, tog jag en kort sväng med hundarna sen gick vi in. Cornelis är den ende som går att vara utomhus med i den här kylan, så jag tog på honom mockajackan, sen gick vi ut, han och jag. 

   

Igår mailade jag till de här som skulle rengöra ventilationen här idag och i morgon. Hade man hund skulle man ju boka tid. Jag ringde numret som stod på lappen, två gånger, men fick inget svar. Lämnade röstmeddelande men ingen ringde upp. Då mailade jag på den adress som stod där. Fick svar direkt och en fråga när jag ville boka tid. Onsdag kl 11 skrev jag. Finemang, så skulle det bli. 


kl 10 idag ringde det på dörren - Hej, jag skulle rengöra luftintagen sa tjommen som stod utanför. Eh ... ok. 


Hundarna var fantastiska. De hoppade upp i soffan och satt där tills han var klar.

Eftersom jag trodde att han skulle komma i morgon så hade jag inte precis förberett inne på toa. Eller, var väl inte så mycket som skulle förberedas, men hade tänkt hinna fylla på tvålpumpen. Det hann jag inte, varpå jag kände hur det började lukta Disp schampo som jag fick i julklapp av min bästa kompis Annica. Han använde mitt dyra, fådda schampo och tvättade av ventilationsgrejerna med. Jamen, tack då.  



Nämän .... snart ska jag laga lunch :) En intressant dag såhär långt :) 


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards