Alla inlägg den 24 januari 2015

Av maria tafvelin - 24 januari 2015 16:53

Lördagen har varit helt fantasisk! Efter morgonpromenaden med hundarna har jag fipplat på med lite av varje innan det var dags för solo-aktiviteter med hundarna. Först ut var Kelly på en fin-tur med sparken, sen tog jag en fin-tur med Paddy .... efter det var det en vildare tur med Cornelis . Molly, hon vill ju helst vara inomhus när det är kallare än 5 minus, så hon fick följa mig ner i tvättstugan istället :)

       

Facebook är .... fantastiskt, och fasansfullt. Den fantastiska delen vill jag ha kvar, men från den fasansfulla delen säger jag härmed upp mig. Då vet ni. 






Det är du själv som bestämmer

En kväll vid lägerelden  lade en gammal Cherokee-indian armen om sin sonsons axlar och sade:

"Min gosse, inom oss människor pågår en ständig strid mellan tvenne vargar.

En är Ondskan, som representerar egenskaper som ilska, avundsjuka, svartsjuka, girighet, självmedlidande, förbittring, lögner, överlägsenhet och egoism.

Den andra vargen är Godheten som rymmer egenskaper som glädje, fred, kärlek, hopp, ödmjukhet, vänlighet, välvilja, empati, generositet, sanning, medkänsla och framtidstro."

Den lille grabben funderade på detta ett ögonblick, tittade sedan upp på den gamle och frågade:

"Vilken varg kommer att vinna?"

Den gamle mannen log milt, strök gossen över håret och sade enkelt:

"Vinner gör den varg du själv väljer att mata."


Mata rätt varg. 


Gokväll

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards