Alla inlägg den 20 februari 2015

Av maria tafvelin - 20 februari 2015 22:20

det är läggdags. Det är fredagkväll och jag är sjukt trött. Måste bara försöka gå isäng :)  Ska gå ut med hundarna först, så det är minst en halvtimme bort ändå. 


Att bli nobbad. Att sträcka ut handen och bli nobbad. Sånt händer. Det hände nu ikväll. Det är ingen fara. Jag har ju påbörjat, som ni vet, en resa till att bli en bättre människa. Jag har sträckt ut handen till människor som tidigare visat agg till mig/ jag haft agg till. Det går inte alltid bra. Dvs, man får inte alltid positiv respons, och det är ingen fara alls. Det viktiga är att JAG inte längre bär agg. Jag har lagt det bakom mig, och i och med att jag sträckt ut en hand till försoning, så kan jag åxå släppa agget, även om handen inte tas emot. Det känns bra :)   Om jag vetat för hundra år sedan, det jag vet nu, hade jag sluppit många år av agg och ilsket mående. Men NU vet jag, så framledes slipper jag :)


Gud så skönt att ha släppt den sista biten av .... vad ska man kalla det ...  idioti? En människa jag inte haft kontakt med på flera år, men som ändå funnits som en tagg.... ikväll bad jag om försoning men fick en kall hand. Men , det är ingen fara, då VET jag i alla fall. Min varma hand togs inte emot, och  då behöver jag inte slösa energi på det. Jag VET, och det är huvudsaken att JAG gjort det jag kunnat känner jag. Att få nobben är inte hela världen. Det betyder egentligen bara att den människan inte är stor nog att ha mig som sin vän :)  


Nu ska jag ta kvällspromenad. Jo, jag är supertrött. Hundarna sover redan, så jag får väcka dem. Men jag är så tillfreds. Jag är så nöjd. Jag kommer att sväva fram på kvällsrundan. Varför?

- För att jag Kan. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 20 februari 2015 14:12

Kom från besiktningen för en dryg timme sedan.  Jag har promenerat en timme med hundarna i underbart solsken för att stilla nerverna .... fniss 


Hannah följde mig och tvättade bilen på OK solbacken. Jag har aldrig tvättat i en sån där automat förut, och var ju lite nervös. Jag kan säga såhär - Om inte Hannah följt med, hade bilen inte blivit tvättad .... fniss  

 


Hannah jobbar ju som ni vet, halva tiden på MakeUpStore, och halva tiden på OK i Burträsk. Hon kollade med vana händer lufttrycket i däcken, och att alla lampor fungerade. Hon är ju drillad i Servicehjälp, det märks :) Tusen Tack Hannah !!!    Jag körde sakta sakta iväg på besiktningen uppe på Solbacken. Lite kul att testa nya stället tänkte jag, som inte ens visste att det fanns fler besiktningsställen än det på Söder. Nuförtiden parkerar man bilen, går in och registrerar, och sätter sig ner, så kommer personal och hämtar nyckeln och kör in bilen. Jag gick in och försökte registrera, men det gick inte. Provade både med reg.nr och det bokningsnummer jag fått på mailen. Funkade inte. Till slut var jag tvungen att ropa : Kan nån hjälpa mig, varför kan jag inte ankomstregistrera? Det var typ 7 minuter kvar tills min tid, så jag kände mig lite stressad. 

- Du är på fel ställe, sa personalen. 

?

- Du ska på Opus som ligger vid återvinningen. 

Jo, det har tillkommit ytterligare en besiktningsanläggning, det är DIT du ska. 


Helvete, snabbt som attan, köra sakta för att inte skita ner bilen, iväg på rätt ställe, som jag aldrig hört talas om. När jag rullade in, stod personalen utanför dörrarna och väntade på mig. 

- Jag åkte på fel ställe, sa jag lite halvhögt när jag hoppade ur bilen

- Det är lugnt, svarade snubben, du är inte den första.


Jag fick gå in och slå mig ner medans snubbarna (de var två) hasade runt, helt utan stress och tempo, och kollade min fina fina plåtkompis.

 

Allt såg bra ut, och även de här besiktningssnubbarna uttryckte både imponering och förvåning över att den såg så bra ut. 

- Ingen rost! Sa den ene. 

- Inte ofta man ser den här årsmodellen utan rost. Du måste skött om den Bra. 

Host ... harkel ... mummel .... 

- mmm. visst .... (har tvättat den två gånger sen jag köpte den, varav en av gångerna var idag)


- Perfekta bromsar!

- Bra :)

- Men .... lampan på ratten blinkar och indikerar att airbagen inte fungerar, det är inge bra. 


Ok. Lampjäveln har lyst med fast sken i snart 2 år. Har förvisso blinkat från och till i slutet, men inte alltid. NU blinkar den alltså, och jag får ombesiktning på en annars superfin bil. 


Ok. 


Nu kommer det värsta


När jag kör hem så slutar den blinka.   MEN VAFAN !!! JÄVLAS DU BARA MED MIG !!!????? Plåtkompis, för helvete!!!!


Kom hem, bytte skor, tog ut hundarna på en promenad som gav fullt liv och 5 extraliv. Alltså, jag har världens finaste och bästa hundar!!!!  


Nu har de bengnagartajm och jag njuter av solen och Livet.

 


Tur jag har fler kompisar än plåtkompisen ... fniss


Tjing så länge


Av maria tafvelin - 20 februari 2015 10:22

Klockan är snart halv 11, och  jag är inne på min tredje kopp.   Igårkväll hann jag sova en kvart innan det var dags att åka på jobbet. En hektisk natt var det, så jag hann aldrig ens kolla på klockan. Hux flux var den 06 och dags att åka hem. Då hann jag känna hur trött jag var. Ut med hundarna på en 25 minuters promenad, sen hopp isäng. Somnade kring 7, vaknade efter en knapp timme ... somnade om, vaknade efter en knapp timme ....  Vaknade halv 10 och klev upp. Kl 11 ska jag möta upp Hannah, åka och tvätta bilen, sen besiktiga bilen.   Håll tummarna för att min plåtkompis går igenom besiktningen :)


Nä, jag får nog dra på lite, klockan går vansinnigt snabbt. 


Ha en riktigt bra fredag!

 

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards