Alla inlägg den 26 februari 2015

Av maria tafvelin - 26 februari 2015 21:28

Jobbade till 18, åkte hem och gick ut med hundarna, sen iväg till Myckle för ett möte kl 19. Kom hem kl 21, tvärt ätit lite middag, nu ska jag ta ut hundarna på kvällsrunda, sen försöka sova ett par timmar innan jag ska ut och jobba igen kl 01.  Jo, jag är trött, och Jo, jag kommer att vara otroligt trött i morgon bitti när jag får åka hem från jobbet . men jag är supersupernöjd med dagen :)


Det flöt på så himla bra på jobbet, superskoj helt enkelt :)  Och mötet jag var på, var så himla skoj! Det var ett möte kring det här boendet som ska starta upp för kvinnor som varit på behandling för missbruk. Jättespännande, intressant och störtkul :)


Nä oj, nu måste jag sätta lite fart så att jag hinner småsova en stund :)

Hoppas Du är lika nöjd med din dag som Jag är :)


Gonatt

Av maria tafvelin - 26 februari 2015 11:19

Torsdag förmiddag. Jag sov till kl 8, sen blev det uppstigning och obligatoriska tre koppar kaffe. Jag pratade med både Pernilla och Hannah i telefon en bra stund innan jag kröp ur pymmen och i kläderna för att gå morgonrunda. Milt och slaskigt. 2 plus och ganska grått, men sparkföret är borta. Inte för att vägen är bar, utan för att det är välgrusat :)


Om vi möts på promenad eller står och pratar, bli inte förskräckta eller förvånade att jag står och verkar titta lite snett på dig. Jag måste vika huvudet lite för att se så bra som möjligt bara. Det här nedra högerögat spelar spratt, och nu ser jag krokigare än någonsin. Vrider jag på skallen lite, så ser jag bättre än om jag bara tittar rakt på. Kan vara läge att få remiss på ögon för att kolla om det blivit läckage på nytt. 


Idag hinner jag inte göra så mycket mer än att ta ytterligare en promenad med hundarna, sen bär det iväg på jobbet. Som jag skrev igår, så blir den här dagen fullspäckad, och hinner jag vila innan jag ska ut och jobba inatt, så är jag glad. Sova brukar ju gå trögt, men hinner man lägga sig en stund och slappna av i kroppen så laddar man ju  upp batteriet Nån futtig procent i alla fall :)


Nä, bäst jag tar på mig ytterkläderna och traskar en sväng till. Ha en bra Torsdag! Fyll den med nåt värt!


Goddagens

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards