Alla inlägg den 27 februari 2015

Av maria tafvelin - 27 februari 2015 13:51

Klockan är strax tvåfika och jag åt precis frukost. Jag har bestämt mig för att skaffa nya rutiner.  Min städdag flyttas officiellt till Lördagar from nu. Det finns inte en sportslig chans att jag ska kunna städa med glädje och känsla, när kroppen och hjärnan känner sig som jag gör på fredagar. Vet ni, det gör inget. Nya rutiner för fredagar blir att styra runt i one-piece från morgon till läggdags :)  Det går ju att vara ute och promenera även i den munderingen. Eller, idag känns det inte så lockande, för det snöar lite, och blåser riktigt kallt. Jag tog med Paddy till solbacken, var på myrorna och köpte 4 nya gosedjur till hundarna, sen sprang jag in på Willys och köpte två förpackningar kycklinghjärtan jag ska torka. 


Å Jisses vad Paddy pissar nu. Nu är det riktigt illa känns det som. Hoppas att det vänder å det snaraste. 


Molly, som brukar roffa åt sig alla leksaker och verkligen LEKA med allihop samtidigt, delade glatt med sig till Cornelis. De lekte en stund bredvid varandra, sen kom Cornelis på att det skulle gosas med dem istället

   


Oj vad det känns passande att ha en innedag idag. Tittar ut genom fönstret och hoppas att Paddy håller sig i två timmar i alla fall. 


Nä, nu ska jag hänga i soffan med hundarna. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 27 februari 2015 11:10

Klockan är 11.10 och jag står med andra koppen morgonkaffe. Begrundar nattens arbete mm. 


Igårkväll gick jag ut med hundarna strax före 22, en väldigt kort runda. Kom isäng rätt snabbt, men i vanlig ordning så är det nästan omöjligt att somna just på torsdagar. Alla andra kvällar somnar jag i princip direkt jag lägger mig, men torsdagar har hjärnan ställt in sig på jobb, inte sömn. Jag har en väldigt envis hjärna tydligen. Somnade kring 23, vaknade 23.30 av att Paddy behövde gå ut. Jag försökte ignorera honom till en början, men förstod att det var skarpt läge. Pymme, foppa och jacka. Undrar hur många som fortfarande var vakna, som såg mig? Fniss


Det gick ju inte somna efter det, då jag lix skulle upp kl 00.15, så jag klev upp istället. Paddy la sig och sov så gott. 


Det gick superbra på jobbet, bra flyt och jag hann nästan allt själv :)  Jag kan nog se att inom en inte alltför avlägsen framtid, fixar jag att hinna packa allt utan hjälp :)  Men, jag lägger stor vikt vid att det blir rätt åxå. 


När Pernilla och Mattias kom, där kring 4.30, hörde jag ett samtal hon hade med en av de andra natt-arbetarna.

- Det är ju fredag, sa hon. 

Fredag, tänkte jag. Nä, jag är ju ledig fredagar, så det kan det inte vara, visst måste det vara torsdag :)


När jag fick ordning på tankarna, åtminstone tillräckligt för att begripa att det ju faktiskt ÄR fredag, var klockan 06 och det var dags att åka hem. Tur att man inte möter nån i dörren på vägen ut en sådan gång .... Jag skulle skrämt dem till månen och tillbaka. Garanterat. Begreppet "se sliten ut" har fått en helt ny innebörd. 


Hem, ut med hundarna (tur jag inte möter någon på morgonpromenaden heller) och skulle jag göra det, skulle jag nog böja mig ner och låtsas plocka skit. Ge hundarna mat, öppna balkongdörren, krypa i pymmen, stoppa i öronpropparna, slå av ljudet på telefonen .... Somnade strax efter 7. Vaknade 7.50, somnade om. Vaknade 9.40 ... då var hjärnan inställd på städdag, inte sömn.  Pratade med Hannah en stund innan jag kastade benen över sängkanten för att gå in och sprätta igång perkon. Kisade mot spegeln när jag gick in på toa .... jisses. Jag såg om möjligt ännu värre ut än när jag kom hem. Begreppet "svullna ögon" har fått en helt ny innebörd.


Jag köpte en bukett tulpaner igår. Jag blir glad av blommor, även om jag köpt dem själv :)  Jag gav det tipset till någon som bara häromdagen var lite ledsen över att inte få blommor av sin sambo nån gång. 

- Köp en bukett åt dig själv, och skriv ett kort : Du är Bäst!"  Jag garanterar att det känns positivt, även om man själv betalat. Man MÅSTE inte få dem av någon annan för att de ska skänka glädje i hjärtat. Det räcker att titta på dem, och att läsa ett sådant kort fyller själen med glädje, även om man skrivit det själv. Eller kanske blir man till och med ÄNNU gladare om man skrivit det själv. Man är ju sin största kritiker. 



Ha en bra Fredag. Fyll den med nåt värt, och fundera över vad DU kan göra idag, för att förgylla dagen, både för dig själv och andra. Köp dig eller någon annan en blombukett vettja :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards