Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Fredagsbekännelser

Av maria tafvelin - 24 juli 2015 08:12

Igår var jag ju till veterinären med Cornelis. Det blev röntgen av urinröret mm och det visade sig att han har små urinstenar. Det blev medicinering och en nota på 1400 kr. Han var hur cool som helst i väntrummet

   

men när det var dags för röntgen var det inte kul längre. Han sprattlade så infernaliskt, och jag riktigt såg att sköterskan tyckte att jag var mesig som inte tryckte ner honom på bordet och våldhöll. Det skiter jag i. Jag sa att jag håller INTE ner min hund med våld, det får Ni göra, så ... hon fick hämta en annan hjälpreda. Själv ställde jag mig vid hans huvud och pratade med honom hela tiden istället. Direkt vi kom ut ur rummet och in i väntrummet igen, så lugnade han ner sig och la sig efter en stund på golvet och betraktade de andra som var där, bland annat en man som kommit in med en döende liten hundvalp. Jag blev lite beklämd att mannen var tvungen sätta sig ner i väntrummet  med den lilla valpen innanför tröjan. Hade det varit jag hade jag nog skrikit och gråtit och sagt: hjälp mig NU !!!!    Tror jag i alla fall .... det är ju alltid lätt att säga: Hade det varit JAG, hade jag ......   men fan vet vad man egentligen gör, när man väl är i den situationen. 


Nåja, kom hem med Cornelis, tog ut alla på en promenad, fipplade lite, sen var det dags att åka och jobba. Det gick superbra på jobbet :)    Hem, ut med hundarna igen, sen en lugn kväll i tvsoffan

   

Cornelis ville ha lite extra kärlek, nu när han är sjuk å allt ..... men det fanns fler som ville ha uppmärksamhet ... och är det så att man måste vara lite sjuk för att få det .... då spelar  man döende, så kanske man får EXTRA mycket uppmärksamhet

 

14 grader och rätt så mulet i skrivande stund. Ser ut att klarna upp under dagen, men just nu är det perfekt hundväder, så jag ska ut på promenad nu, och sedan göra lite hundaktiviteter medans det inte är så varmt. En stor fördel med att det inte är så varmt, förutom att det ju går göra saker utan att svettas ihjäl, är ju att ormarna ligger stelfrusna nånstans där man slipper se dem :)


Det finns de som påstår att det aldrig är sol den här sommaren, men det är det ju visst. Åtminstone JAG har fått en toksnygg bonnbränna 

 

Ska jobba vidare på den :)


Nä, dags att he sig ut. Har redan varit ute En gång, med Cornelis .... som för övrigt inte kunnat hålla sig inatt, men det är nästan bra att han pinkar inne, både för att jag ska få se att det faktiskt kommer ut såpass mycket att det blir en pöl på golvet, och för att se om det är blod i urinen, som det var nu på morgonen. Jag hoppas att det beror på att någon sten kommit sig ut, även om det skett med våld. Lillgubben hade ställt sig framför toastolen. Det är bra att det inte hamnar på klickgolvet, utan faktiskt på våtrumsmattan. 


Nä, nu ska jag påbörja den här lediga fredagen. Ha en synnerligen härlig dag, och du ..... fyll den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards