Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Wherever I lay my hat

Av maria tafvelin - 24 juli 2015 22:09

Fredagkväll. Den här dagen har verkligen varit Värd. Efter morgonrundan och frukost, blev det Kellys dag. Var ute och tränade på gården och hon älskar verkligen att träna :) 


Några promenader senare satte jag mig på balkongen och läste. Det var helt perfekt temperatur, typ 18 grader. I morgon ser det ut att ska bli varmare, och då går det inte sitta där, så det gäller att passa på :)


Nu ikväll har jag sett Allsång på Gränsen. Till det ett glas rött. Försökte sjunga med så gott det gick, men norska är inte min grej ... fniss.  Däremot så hajade jag till när Bo Kaspers orkester spelade. En mening i låten var:


Den som alltid längtar till något annat, kommer aldrig att hitta hem. 


Det stämmer. Den som alltid längtar till något annat, kommer aldrig att hitta hem, just därför att den människan alltid är på väg någon annanstans. Kan inte slå sig till ro och njuta av dagen ... njuta av tillvaron ... utan söker alltid något annat, något "bättre" 


Många människor "söker" hela tiden något. Jag har nog åxå varit en sökare. Tills jag insåg att det fanns lixom inget därborta att hitta. Hittar jag inte lyckan här och nu, så lär jag inte hitta den där och då. Det är lixom inget man jagar ikapp, som finns väntande runt hörnet ....   det är något man har inom sig. Så tror JAG i alla fall. 


Jag har haft många olika jobb. Jag har trivts på alla jobb. Jag har bott på många olika ställen. Jag har trivts överallt.  Det är som jag sagt tidigare - Jag har paradiset i fickan. Jag har det med mig, var jag än är. 


Wherever I lay my hat .... 


Häromdagen pratade jag med en tjomme som frågade var jag kommer ifrån. Tja ... kommer ifrån. Jag är ju född i Vännfors, bodde sedan i Sjulsmark tills jag var 15 år, flyttade till Robertsfors och bodde där tills jag var 18. Flyttade till Umeå nåt år ... sen blev det lite flaxande fram till jag flyttade till Burträsk, då var jag 22.   Bodde i Burträsk tills jag var 43 ....  fast egentligen har jag inga rötter någonstans ärligt talat.  Lite ... rotlös är jag nog. 


Efter Allsång på Gränsen så drog jag igång spotify och lyssnade på Magnus. Eller, lyssnade och lyssnade ... sjöng tillsammans med honom :)  


NU sjunger kvällen på sista versen kan man säga, och jag ska krypa isäng. Var nyss ute på kort kvällsrunda. Ännu en härlig kväll här i paradiset.   Hoppas du haft en bra dag, och att du kunnat fylla den med nåt värt. 


Gokväll


 


 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards