Alla inlägg den 13 september 2015

Av maria tafvelin - 13 september 2015 08:57

Igår, lördag, var det full huggning från morgonen. Efter morgonrunda var det dags att göra i ordning fika till valpkursdeltagarna, då vi hade avslutning igår. Kl 11 träffades vi, åkte upp till skogen för att lägga spår. När alla spår var lagda, åkte vi och hade miljöträning. Efter det åkte vi upp till skogen så att hundarna fick gå spåren. Samtliga hundar hittade sina klövar och bar stolt tillbaka dem :)   Hundarna var helt slut efter detta, så de var nog glada över att få ligga i bilarna när vi sedan åkte hit till min gård och fikade i lusthuset.


14.30 åkte kursdeltagarna hem, jag lastade hundarna och åkte till rinken och jobbade ett tag med dem. Sen bar det iväg hem för att få i sig mat. Jag hade tänkt hinna byta kupéfläkt i bilen igår, men jag hann inte. Det var lixom fullt upp ända tills det blev mörkt. Idag hinner jag inte heller. Ska iväg och jobba några timmar, sedan är det uppvaktning av Hannah som gäller. 


Igår slog mig en tanke om att kylen inte funkar som den ska. När jag skulle bre mackor till fikat, var smöret så mjukt. Vred upp på max, men det var fortfarande inte kallt igårkväll. Tog några saker ur frysen och la in, så att det åtminstone håller kylan någorlunda. I morse slog jag till kylen ordentligt, och tycker mig kunna höra att det finns någon form av liv i den. Hoppas verkligen att den piggnar till. 


Vädret har varit helt fantastiskt, länge nu. Soligt och lagom temp för promenader. Idag är det jättemycket dimma men det verkar på appen som att det ska klarna upp om nån timme :)


Nä, dags att ta itu med dagen. Kaffet är uppdrucket, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Ha en skön söndag. Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards