Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

en dag i början av februari

Av maria tafvelin - 6 februari 2016 07:31

Lördag morgon. Hundarna sover och jag dricker kaffe. En vanlig morgon alltså :) 16 minusgrader ,så jag är glad att jag var ner och riggade kupévärmaren under huven redan vid kvällspinket igårkväll. 


Igår pratade jag ju om en nutellakaka som vi skulle baka på Fridas. Det här är resultatet:

 

Det var faktiskt rätt många som köpte en bit, och till någon sålde jag 5 bitar som hon tog med sig hem :)


Den kommer att finnas även idag, så ni som inte hann komma in igår är välkomna in idag :)


Igårkväll skrev jag en statusuppdatering på facebook. Jag skrev:


Jag trivs med att känna mig glad. Jag trivs med att skratta. Jag trivs med att känna mig tillfreds. Därför gör jag vad jag kan för att uppnå det, varje dag. Jag tycker att det funkar bra 

 


Jo, jag vet att det är lättare för mig att vara glad, då jag inte längre behöver gråta över ekonomin, som jag gjorde många gånger när jag var helt sjukskriven i många år. Jo, jag vet att det är lättare för mig att känna mig tillfreds, då jag har ett arbete jag trivs med. Jo, jag vet att det är lättare för mig att skratta, då jag egentligen inte har några bekymmer. Jag vet att många kämpar med ekonomin, jag vet att många går utan jobb, och jag vet att många känner att de inte har en anledning att skratta. Det vet jag. MEN, jag vägrar gå omkring och inte våga skratta, bara för att någon annan har det sämre. Jag vägrar ha dåligt samvete över att jag är lycklig och mår bra. Jag vägrar sluta berätta om hur glad jag är, även om det innebär att någon på facebook inte vill läsa om min glädje. 


Jag vägrar ha dåligt samvete gentemot de som inte är lika glada. 


Sådärja. Då var det sagt :)


Nu är klockan såpass mycket att jag måste väcka hundarna och gå ut. Hoppas på milt väder i morgon och på måndag, så man hinner vara ute mycket.   Ikväll kan det bli spakväll, om jag orkar. Brukar vara rätt mör på lördagkvällarna. Men, myskväll blir det i alla fall :)


Ha en bra lördag :)  Ha en VÄRD lördag !


Gomorron

 
 
frida

frida

6 februari 2016 13:04

MAn kan inte "gräva ner" sig för andra.
Då skulle alla gå runt och vara depp hela tiden, för finns alltid några som har det dåligt tyvärr

Det med ekonomin känner jag igen, vi har det så i perioder, längtar så tills utbildnigen är klar, så jag kan få jobb och högre inkomst :)
Det underlättar mycket!

Men bra inställning, ska börja köra den med, tror helt klart man mår bättre av det, även när det är motgångar, dock svårare då men man får kämpa på och försöka i alla fall och göra så gott man kan

Så glad att man har bland annat hundarna med som alltid finns där <3

http://www.fridaaaa.blo.gg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards