Alla inlägg den 5 augusti 2016

Av maria tafvelin - 5 augusti 2016 07:30

Nyss kommit in från en 50 minuters morgonrunda. Snart ska jag iväg och jobba några timmar på Walles, och det blir ju det största provet för Aladdin. Hur ser det ut i lägenheten när jag kommer hem?  Jag hoppas att alla bara ligger och tar det chill medans jag är borta. 


Onsdag morgon, när vi skulle gå morgonpromenad, fick jag hålla på en god stund för att få på Aladdin halsbandet. Han skulle promt bara leka och kampa med det. När jag då äntligen fick på det fattade jag snabbt ett beslut: Det här halsbandet får sitta på dygnet runt den första veckan. Jag vill eliminera så mycket som möjligt i fråga om tillfällen då det kan balla ur. Han är ju bara ett år, och har mycket lek och bus i kroppen, men det måste ut på annat sätt. Tyvärr så är ju mina andra hundar inte av det lekfulla slaget, de är ju äldre .... Kelly blir 10 år om bara några veckor.  


Jag jobbar ju bara några timmar idag, sedan blir det nog att vara i rinken med Aladdin så att han får rasa av sig, sen får vi se hur jag lägger upp eftermiddagen. 


Ha en fin Fredag. Fyll dagen med nåt värt!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards