Alla inlägg den 8 april 2017

Av maria tafvelin - 8 april 2017 14:41

Kliar mig i pannan ... sväljer en klunk sprite zero .... ska INTE börja skriva förrän jag djupandats åtminstone 10 gånger. 


VET du vad terrorism innebär? Vad ÄR terrorism, Vad betyder det?   VAd gör en terrorist, och varför? Googla gärna, för att få ett begrepp om vad terrorism egentligen innebär. 


Igårkväll plockade jag bort några människor från min fbs vänlista. Dessa människor visade sig vara rena rasister, som hävde ur sig så mycket hat ... märk väl, inte gentemot attentatet, utan mot GRUPPER AV MÄNNISKOR. Nej, det är INTE alla muslimer som skulle knycka en lastbil för att köra ihjäl en bunt oskyldiga. Nej, det är inte alla från uzbekistan som skulle knycka en lastbil för at köra ihjäl en bunt oskyldiga. 

"ut med allt pack" , "men skicka ut alla jävla utlänningar", "jävla pack" , "tror fan att det blir såhär när regeringen släpper in vad som helst" 


Terrorism är något helt annat. Ta reda på vad det innebär. Snälla, googla eller ring en vän, som vet vad ordet faktiskt innebär. 

I detta NU, känner jag faktiskt samhörighet med Kronprinsessan Viktoria. När hon, med gråten i halsen pratade för pressen sa hon som en sista mening, när hon fick frågan: Hur går vi vidare i det här?


- Tillsammans. 


Tillsammans. Hjälpas åt. Inkludera. Ställa upp för varandra. SE varandra. Arbeta mot samma mål. För varenda människas Rätt att må bra. 


Vi, sverige. Lilla landet sverige. Vi är faktiskt en del av världen. Vi är på intet sätt exkluderade, vi ÄR en DEL av VÄRLDEN. Ta in det. Sug på den. FÖR I HELVETE ... skicka inte hat åt det håll det inte hör hemma. Skicka istället positiv energi åt det håll, som gör, att vi alla, kan hjälpas åt, MOT terrrorism. 


Har mycket positivt och värt från dagen att ta upp åxå, men tar det i ett annat inlägg. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards