Alla inlägg den 13 juli 2017

Av maria tafvelin - 13 juli 2017 04:34

Torsdag morgon. Klockan är 04.35 och det är 14 grader. Solen skiner, men appen säger att det ska mulna på under dagen. 


Idag firar jag 7 år som bloggerska. Jisses vad åren tickar på. Firar väl som jag brukar, genom att ströläsa inlägg jag gjort genom åren. Länge sedan jag besökte bloggen där allt startade : bygdsiljumsmaria.blogg.se  , får väl kolla in där ikväll :)


Torsdagar är ju alltid köriga på jobbet, särskilt nu under sommaren, då det är beställningar på bröllopstårtor, varje helg. Idag ska jag göra dekorationer till tårtorna som ska ut i morgon. 


Det ÄR tufft att kliva upp kl 4 varje morgon. Börjar se fram emot semester faktiskt. I år har jag, för första gången på många många år, semester i 4 veckor, med start 21 augusti, så det är ett tag kvar ... fniss. Fördelen med att jobba 6-12 är att hela dagen är kvar när man kommer från jobbet. Nackdelen är att det hunnit bli så varmt när man kommit hem, så det går inte ta såna där långa promenader med hundarna. Jovisst, alternativet är ju att ta de där långa promenaderna på kvällen, men då är jag så sjukt trött istället ... fniss. Nåja, det funkar såhär åxå. 


 Igårkväll blev det lite träning med Theo. Bara ett pass "håll kontakt med mig i alla lägen" 
 

Nä, nu måste jag lägga in en växel här. Ha en fin torsdag. Gör smarta val, värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards