Direktlänk till inlägg 10 januari 2018

Minnen att gråta till

Av maria tafvelin - 10 januari 2018 08:58

Onsdag morgon. 6 minusgrader. Appen säger dimma, jag säger klar himmel. Dimman ligger väl bakom huset mittemot kanske, så jag ser den när jag kommer ut. 


På facebook blir man påmind om händelser från just det här datumet flera år tillbaka. För 3 år sedan, 10/1 2015  flyttade Cornelis in. Det här är första bilden jag tog på honom inomhus, eller rättare sagt, jag hade TÄNKT ta bara på honom, men Molly hoppade resolut ner från sängen och satte sig bredvid honom. Molly, som tidigare aldrig velat ha nån hund nära sig, Paddy och Kelly har ju gått bra ... men man märkte direkt att det var nåt särskilt mellan Molly och Cornelis. Det var verkligen en kärlekssaga som  startade den där dagen för 3 år sedan

 

Åh som jag saknar Dig Cornelis!


Idag ska jag iväg och göra en synundersökning före jobbet. Som jag berättade häromdagen, är det högerögat jag vill höra om det går att göra något mer för. Förra gången sa ju optikern att jag hade 20% syn på höger öga utan glas, och 60% med glas. Nu är det beydligt sämre, och jag hoppas att det går att åtgärda. 


Igår var det ju 1 plusgrad på morgonen. Det blev 40 minuters promenad med hela gänget, sedan 30 minuters solorunda med Paddy, och 30 minuters solorunda med Theo. Solen sken och det var helt ljuvligt. Hoppas det snart kommer fler sådana dagar, gärna då man är ledig :)   Man vill ju helst vara ute och promenera hela dagen :)


Nä, kaffet är uppdrucket, dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en bra onsdag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 28 april 11:56

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och molnigt. Halvklart väder väntas kl 18. Sol upp 4.09 och ner 20.55   Då har en vecka gått sedan jag bloggade. Jag har ett så innehållsrikt liv att jag inte hinner blogga varje dag, även om jag har en supersna...

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards