Direktlänk till inlägg 27 januari 2018

Finns inte en chans i hela helvetet!!!!!!

Av maria tafvelin - 27 januari 2018 20:55

Förtroende. Det handlar om förtroende,helt enkelt. 



Moa var ju här tidigare i afton med sin rottis Jokk. Vi gick en gemensam promenad med hela gänget, och när vi kommit hem till mig igen, tog jag helt sonika över Jokks koppel, hängde av Moa som gick tillbaka till sin bil som stod på parkeringen på min gård, och sen tog jag en promenad, med mina 4 på höger sida, och jokk på vänster. Visst, Jokk tittade bakåt de första 50 metrarna och undrade var fan matte var. Theo, försökte byta sida för att få hälsa ... men jag var stenhård. Framåt march. Inget hälsa. Bara promenera. Precis som jag alltid gjort när nya hundar ska komma in i flocken. Precis som när andra, nya hundar kommit in, gick det hur bra som helst. Kom tillbaka till parkeringen, där Moa väntade. Förmodligen lätt nervös om jag känner henne rätt ... fniss. 

Vi gick upp till mig. Kompostgaller till köket, där jag Moa och JOkk befann oss. Kokade kaffe ... bjöd för första gången på nåt gott till kaffet :) :) :)    Moa har faktiskt varit här x antal gånger och druckit kaffe, och det här var den första gången jag hade sett till att ha nåt fika ... fniss.    

Mina hundar betedde sig precis som jag väntat. Kelly och Paddy hur coola som helst. Bryr sig inte så mycket om andra hundar. Molly, ett rivjärn som vanligt ... å herregud vilket gap hon klarade av att visa upp. Morrade som ett lejon och visade hela tandköttet .... har ju inte så många tänder kvar ...  ... Jokk ... han blev lite paff tror jag. Typ - va? vad är detta? och ffa varför? ... fniss.   Theo, han försökte hoppa över, springa genom, forcera kompostgallret till vilket pris som helst. Inte av aggressivitet, utan bara ren och skär vilja att hälsa, och röja runt med en ny kompis :)


Jag vet att Moa litar på mig. Jag vet att Moa litar på mitt omdöme och min förmåga att hantera hundar. Det handlar alltså om ett förtroende, att få ha hennes Jokk här i två veckor i slutet på februari. Jag känner precis som henne. Finns inte en chans i hela helvetet att jag skulle lämna någon av mina hundar ens för en stund, hos någon jag inte har fullt förtroende för. Jag tackar så mycket för förtroendet. Det kommer att bli superbra, och du kan med ett stort lugn i hjärtat åka iväg på din utbildning Moa. 

Till lördagsmiddag blev det bakad potatis med räkröra

 

Sjukt länge sedan jag åt bakad potatis ... men fick som en slags spontan idé igår när jag handlade ... fniss. Supergott blev det i alla fall :)

Nu blir det soffan med hundarna ett tag, sedan ut på kvällsrunda. HOppas du haft en superbra lördag :)  
Tjing

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards