Direktlänk till inlägg 28 april 2018

Lördagsfeeling

Av maria tafvelin - 28 april 2018 08:25

Lördag morgon. 6 plusgrader och sådär halvklart. Idag blir det nog något noseworkpass är tanken. Igår hade jag inte tänkt göra ett smack, utan bara vila. Det blev väl i sanningens namn inte alltför mycket gjort, men när jag tänker efter så blev det ju ändå:

En timmes morgonpromenad i härlig sol, sedan gick jag och handlade, städade lite, gick ner till tvättstugan och startade två tvättar, tog Theo på en halvtimmes solorunda ... ja ... sen blev det visst inte så mycket mer tills det var dags att hämta upp tvätten, och laga mat. Det blev pestofylld kyckling med pommes

 

Jag skulle ha kommit mig för att städa på balkongen åxå, men det har inte blivit av än. Kanske tar jag itu med det idag, eller i morgon ... eller nästa dag :)   Vi får se när andan dyker på helt enkelt :)


Lördag. Lördag är en bra dag. Varför?  - jo, för att då jobbar inte byggarna som är och arbetar på Coop, så man kan vara där och köra nosework. De jobbar inte heller på mekaniska, så då kan man vara där åxå :)  Nu blir det ju flera dagar i rad som man kan hålla till där, det är bara att hoppas att det inte ska smälla så mycket de här dagarna. 


Nä om jag skulle ta och hänga bort morgonrocken och väcka hundarna då. Dagen har ju börjat så det är bara att hänga med. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards