Alla inlägg den 11 juni 2018

Av maria tafvelin - 11 juni 2018 07:05

Måndag morgon. 13 grader och blå himmel. Perfekt promenadväder :)   Men .... det blir om en stund. Har precis hällt upp min första kopp kaffe, står i mitt supersöta kontor och läser norran, ögnar igenom vad som hänt ... blir inte förvånad att det varit skogsbränder, det är ju så snustorrt i marken att det är helt otroligt. 


Igår var en underbar dag. Eller, åtminstone efter jobbet :)    Åkte hem, gick ut med hundarna, kammade till mig, åkte sedan till Boviken för att uppvakta Pernilla, som fyllde år i fredags. Hannah och Robban var åxå med, och vi drog igång med matlagningen på en gång. Eller ... Hannah och Robban stod för matlagningen, jag gjorde inte ett smack ... fniss. 


Det blev potatissallad

 

och grillad älgfransyska. Köttet kom aldrig med på bild, för när det var färdigt var jag så hungrig att jag inte tog mig tid att fota ... fniss.   Medans vi väntade på att grillen skulle jobba klart, fick vi en fördrink

 

Den var cool :)    


Maten var supergod, och till efterrätt var det tårta, som Mattias bakat. Supergod den åxå :)  Efter presentöppning var det dags för mig att åka hemåt. Tänkte hela vägen hem på vilka underbara barn jag har. Så mycket kärlek!


Kom hem, somnade i soffan en timme, vaknade, gick ut med hundarna, sen var jag faktiskt vaken en liten stund till innan jag kröp isäng. 


Nä, nu är det nog dags ändå att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Under morgonpromenaden ska jag strukturera upp dagens arbete i skallen, och sedan hoppas att den planen håller. Ha en Härlig måndag, gör nåt värt av den!


Gomorron


I afton, efter jobbet, ska jag ta med mig lite prylar, lasta hundarna och bege mig till RackArena. 


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards