Direktlänk till inlägg 21 september 2018

Jag ska ge det en chans

Av maria tafvelin - 21 september 2018 08:20

 Fredag morgon. 10 grader och strålande sol. Mot aftonen ska det börja regna. Idag har jag en hel del att göra, men hinner jag inte, så finn det ju en dag i morgon åxå. 


Igår när jag kom hem från jobbet hände något som gjorde att jag blev riktigt rädd. Öppnade ytterdörren och Theo, Paddy och Molly kom störtande. Hann få hjärtsnörp när inte Kelly kom. Hörde då att hon hoppade ner från sängen, men när hon kom till hallen så vinglade hon ... trodde först att hon halkade, men sedan ramlade hon omkull, rakt på sidan, benen rakt ut. Hon försökte kliva upp, men ramlade igen. Det såg faktiskt ut som att hon var yr. Jag kastade mig ner på golvet och tog henne i famnen. Höll henne och sa: det är ok, det blir bra...  Ställde mig upp, höll henne fortfarande i famnen ... hon tittade på mig hela tiden och tryckte sig nära. Efter en stund ställde jag försiktigt ner henne på golvet, ena framtassen vände sig som när det är något neurologiskt fel. Efter några sekunder vände hon dock till tassen igen och hon verkade som vanligt. Det blev ingen promenad, utan bara ner på gården för att pinka. 


Jag börjar förstå att det här kan vara början till slutet, men jag VILL inte. Jag ska ge medicinerna en chans, det här att öka hjärtmedicinen. Jag vet inte hur länge jag ska ge det en chans. Kanske inte ska låta henne gå igenom flytten till Boviken?  Ja, jag blir ledsen när jag tänker på det, men jag måste ju ändå skissa upp någon form av plan, för Kellys skull. Jag måste bibehålla någon form av kontroll, och fatta de beslut som måste fattas. Det är min skyldighet. 


 

Igårkväll tog jag fram en påse kantareller ur frysen. Det ska bli kantarellpaj till middag tänkte jag. Men ... nu är det morgon, jag ska sparka av mig tofflorna, hänga bort morgonrocken och väcka hundarna.  Det blir kort morgonrunda med hela högen, sedan blir det solorundor. Ha en fin fredag. Gör nåt värt av den. 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards