Alla inlägg den 6 april 2019

Av maria tafvelin - 6 april 2019 08:46

Lördag morgon. 1 plusgrad och mulet, men appen säger att det ska klarna upp frampå dagen och bli strålande sol :)


Igår efter morgonpromenaden blev det frukost och sedan hann jag städa lite innan det var dags att gå över och passa Otto en stund. Han fick bada, och jädrar vad han sparkar och sprattlar i badet, det blir blött i hela köket (jag har hans badbalja på köksbordet) Han gurglar, skrattar och viftar med armarna åxå, han gillar verkligen att bada. Efter badet blev han tvärtrött och fick lägga sig i sängen med badrocken på, och somnade direkt. 


Pernilla kom hem, jag gick hem till mig igen och åt grötlunch. Sedan lastade jag hundarna och åkte in till stan för lite stadspromenad. De fick en runda var för sig innan vi åkte hem igen. Hann väl i princip inte göra så mycket mer så kom Hannah hem från jobbet och då följdes vi tillsammans med Pernilla och Otto på IcaMaxi för att handla. Vi sprang in på Rusta åxå, samt åkte iväg på Byggmax för att köpa nån planklängd åt Mattias som håller på att fixa i garaget. Klockan hade passerat 18 när vi kom hem, så jag släppte ut hundarna på gården för pink, sedan började jag med maten. Det blev grillad karré med klyftpotatis i airfryern. Mums!

Efter maten blev det tv-soffan med hundarna. Jag kollade minnen på facebook och drabbades av enorm saknad efter Kelly. Theo och Alice är helt fantastiska, men de gör saker som Kelly ALDRIG någonsin gjorde, eller ens hade en tanke på. De kan gå upp på övervåningen och lägga sig medans jag sitter kvar nere i soffan. Kelly lämnade inte min sida.


 Alice, hon kan gå upp och ställa sig och titta ut genom lilla fönstret som är i huvudhöjd för hundarna. Pernilla berättade att hon stod där häromkvällen när hon, Mattias, Hannah och Robban var ute på gården och fipplade med nåt. Länge stod hon där och studerade deras arbete .... fniss. 


Vad ska jag då fylla den här dagen med?  Jo, det ska bli nosework. Jag ska åka iväg och köpa pizzakartonger tänkte jag, så att jag får köra kartongsök, framför allt med Alice. Men först en rejäl morgonpromenad är tanken. Nu är kaffet uppdrucket och jag är redo. Redo att ta mig an den här dagen, fylla den med värda grejer. Gör det du åxå :)


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards