Alla inlägg den 7 maj 2019

Av maria tafvelin - 7 maj 2019 05:36

Tisdag morgon. 2 plusgrader  och jag TROR att det har slutat regna, åtminstone för en stund. Det är bra att det regnar, men det är klart, det vore ju najs med något varmare temperaturer. Tänk så snabbt det skulle bli grönt då :)  Björkarna har börjat få musöron och det är en helt magisk tid såhär på våren när allt börjar bli grönt, den här perioden INNAN myggen kommer. 


Har hällt upp den första koppen ... låg lite längre idag eftersom jag inte behöver åka förbi på jobbet nu på morgonen, utan åker direkt till trappuppgångarna. Att jag skulle ligga längre beslutade jag mig för när alarmet drog igång kl 5, jag flyttade helt enkelt fram alarmet en halvtimme och blundade igen. Alice kommer alltid nära och vill kramas när jag stängt av alarmet och jag är på väg upp, och hon kom nära i morse åxå, men knorrade ihop sig igen när jag inte klev upp. Andra gången jag stängde alarmet hoppade hon ner från sängen och gick mot trappen. Jag hasade efter, men Alice stannade till längst upp i trappen och jag passerade. När jag kom ner upptäkte jag att hon vänt om och gick och la sig i sängen igen ... fniss. Det var som att hon skulle se till att jag kom upp, sedan kunde hon lägga sig igen. 


Igårkväll laddade jag hem appen "Storytell" för jag tänkte lyssna på ljudbok medans jag jobbar. jag har aldrig lyssnat på ljudbok tidigare, eller, jag har försökt nån gång men inte lyckats fokusera på att lyssna, så jag har gett upp efter att ha måst lyssna om x antal gånger. 


Igår skulle det komma en tjomme och byta vattenmätare i huset. Jag hade pratat med Robban, och han skulle jobba hemifrån så att han kunde släppa in tjommen. Jag visste inte var vattenmätaren satt, men gissningsvis inne på toa nånstans, och där har jag alltid städat och inga prylar framme, så jag tänkte att jag behöver inte göra någon åtgärd. Nu bar det sig inte bättre än att Robban inte heller visste var vattenmätaren satt, och han sms:ade mig när jag var på jobbet- 

- Vet du var vattenmätaren sitter?

- ingen aning, gissar inne på toa

- jo, det tror jag åxå, men jag hittar den inte. Kan den vara bakom garderoben?

- Vet inte ...

- fan, jag måste nog tömma garderoben och sätta in allt i köket

- ja, gör det. 


När jag kom hem på lunch hade jag typ hela badrummet i köket, till och med garderobsdörrarna. Robban hade slitit som ett djur, lyft ut förvaringskorgarna och alla städprylar jag hade i garderoben, verkligen slaktat hela möblemanget .... men ... ingen vattenmätare.  Smått frustrerad hade han gått runt i huset och letat ... och så småningom tänkt

kan det vara så enkelt att det är vatttenmätaren som sitter bakom lilla luckan vid toastsolen?

- Mycket riktigt ... fniss. 


Nu bar det sig inte bättre att när tjommen från kommunen kom för att byta, så sa han:

- Det är alldeles för liten lucka, jag kommer inte åt att byta. Du måste såga upp en betydligt större öppning, dubbelt så stor. 


Så, Robban hade jobbat som en gnu, helt i onödan, dessutom gick det inte byta mätaren lika förbaskat .... det är nästan så att man måste fnissa .... 


Nä, klockan tickar, hög tid att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och ropa ner hundarna, snyta sig (snyter typ dammtussar ... jädrigt mycket damm bakom alla element i trappuppgångarna)  äta frukost, ta en morgonrunda och sedan iväg. Ha en bra tisdag, fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards