Alla inlägg den 12 augusti 2019

Av maria tafvelin - 12 augusti 2019 05:48

Måndag morgon. 15 grader och grått. Regnet hänger i luften. Bra att det regnar nu så att inte HELA gräsmattan brinner upp och blir brun. Det har varit så torrt att gräset inte vuxit ett endaste dugg. Var och klippte på RackArena igår, och det är ju ett bra tag sedan jag klippte, men det enda som vuxit är maskrosor typ. Inte gräset. Men, nu är det klippt, och det är  bra, för nu kommer det ju att regna varje dag :)


Efter gräsklippningen åkte jag hem, åt lite lunch sedan på med ridkläderna och iväg för att rida Tengil. Den här gången var han superkul att rida, då han lagt ner bråkandet ... fniss. 


 

Det regnade lite när jag åkte till stallet, men när jag skulle sitta upp hade det slutat. Regnade inget under den knappa timmen jag var ute, men när jag var klar och skulle åka hem, hade det börjat igen. Kom hem, tog ut hundarna en sväng, åt lite ... sedan tog vi det lugnt. När vi tagit det lugnt ett bra tag tänkte jag att vi skulle ut och cykla. Hann bara bortanför bönhuset så öppnade sig himlen och det VRÄKTE ner! Var bara att vända och cykla hem fortast möjligt :)


Snart sätts det igång med projekt hundgård för Alice och Theo. Ska åka iväg och kolla på en hundkoja jag hittade i en säljgrupp på facebook, telefonstolpar att ankra sektionerna i botten finns här i byn, nu är det bara att sätta igång .... ja, inte själv då, utan Robban och Hannah ska hjälpa mig :)


Låg lite länge idag.... när alarmet drog igång kl 5 hann jag tänka att det var ett skämt. Låg kvar till 20 över och klappade och kliade Alice, som alltid vill ha kärlek på morgonen. Hon och Theo ligger kvar i sängen medans jag fick pallra mig ner och koka kaffe. Nu är det HÖG tid att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Flyttstäd på schemat idag. Ha en Bra måndag, glöm inte att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards