Alla inlägg den 20 augusti 2019

Av maria tafvelin - 20 augusti 2019 05:58

Tisdag morgon. 11 grader och klarblå himmel. Det blir en fin dag. Det klarnade ju upp igår kring 14.30 tror jag att det var, sedan blev det sol och varmt. Vi samlades och åt middag hos Hannah och Robban och uppvaktade henne på födelsedagen. De berättade något som var helt makabert. 


Milo var ju försäkrad, och hade även en livförsäkring. Jag sa åt henne att kolla upp ev. ersättning. Även om det kan kännas ta emot lite att tänka på en sådan sak, så är det ju vettigt att kolla om man har rätt till ersättning, om man nu Har en sådan försäkring. Robban ringde försäkringsbolaget igår och berättade vad som hänt, att Milo dog på lördagen. Handläggaren på försäkringsbolaget sa till Robban att de måste ha intyg från veterinären som bekräftade att han var död. Robban berättade då att Milo var begravd på gården, han begravdes på lördagkväll. 

- Då får ni gräva upp honom och ta honom till veterinären. 


Robban trodde inte att han hörde rätt, och frågade om hon verkligen tyckte att de skulle gräva upp hans grav och ta honom till veterinären. - jo, så var det. 


Robban ringde veterinären som nyligt träffat Milo, och frågade om det verkligen var rätt. Nej sa veterinären, det är inte rätt, det räcker att det intygas av icke jävig person. Robban ringde upp handläggaren igen som nu erkände att så var fallet. 

- Det var svärmor som hittade honom död, och hon har skrivit blogginlägg om det, samt att både Hannah och hennes syster Pernilla lagt ut händelsen på sociala medier, räcker inte det?

- Jo, det kan räcka. 

- Varför sa du inte det från början, utan hävdade att jag måste gräva upp honom ur graven. Har du förresten hund?


Han frågade även hur man går tillväga för att byta försäkringsbolag, då de har Lilly försäkrad i samma bolag. 


Hannah fick ett mail av denna handläggare, där det står att hon kan maila in mitt blogginlägg, så ska hon se om hon kan fatta ett beslut om ersättning. 


Eftersom det blev födelsedagsfirande igår, blir det mjukkakebak idag istället. Ser rent fram emot det, då det är så kul :)  Men, först storstädning i trappuppgångar. Det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Kaffet är uppdrucket så jag är redo. Ha en fin tisdag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards