Direktlänk till inlägg 24 februari 2020

Måndagsfeeling

Av maria tafvelin - 24 februari 2020 04:53

Måndag morgon.1 plusgrad och molnigt.  Jag vaknade av att det blåste nåt fruktansvärt, trodde fönsterrutan skulle blåsa sönder. Idag verkar ska bli en lite småmulen dag, men från i morgon ska det vara strålande sol :)


Igår på morgonrundan gick jag skoterspåret "nedanför Olles"  Säger det igen - underbart att kunna gå på skoterspåren och släppa hundarna. Med lite blodpudding i fickan blev det träning av alla de slag dessutom. 

 

I vanlig ordning när jag går där "nedanför Olles" ser jag den här mäktiga, stora lappugglan. Jag kom riktigt nära där den satt i ett träd

   

 

Efter morgonrunda och lite frukost, åkte jag iväg på jobbet för att dekorera smörgåstårtorna jag gjorde stommarna till i fredags, samt för att göra tårtorna de beställt till efterrätt.

    


 

När jag kom hem gick jag en timmes runda med hundarna .... "nedanför Olles" .... fniss. Helt underbart, även om det blåste lite. 

 

Kom hem, fixade en räksallad med couscos och hollandaisesås. Mums

 


Efter maten kom Otto över en sväng, så det blev lek uppe i hans rum, lek och bokläsning i köket, samt lite sång, innan Pernilla kom och hämtade honom. Ikväll kommer han för att sova över, då Pernilla ska jobba natt. Det är ju fettisdag i morgon, den tuffaste natten för bageriet på hela året. 


Måndagsfeeling, vad är det för dig? För mig är det känslan av att ha en hel vecka framför mig med roliga maträtter att laga, nya grepp att prova när det gäller vegetariskt framför allt. Det finns ju sååååå himla mycket kul att skapa när det gäller mat. 


Nä, trots att klockan bara just passerat 5.30 ska jag nog sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Gissar att Ottos pulka som stod härutanför bron har blåst bort, så tar på kläder och pannlampa för att ge mig ut på sökpromenad med hundarna. Kommer säkert att hitta annat som blåst runt åxå. Ha en superfin måndag, kom ihåg att göra nåt värt av dagen. 


Gomorron


 
 
Amisa

Amisa

1 mars 2020 00:03

Vilken fin uggla!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

maria tafvelin

1 mars 2020 09:17

Den är verkligen supermäktig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards