Direktlänk till inlägg 20 mars 2021

Dagen efter

Av maria tafvelin - 20 mars 2021 07:22

Lördag morgon.1 plusgrad och molnigt.  "Ring så spelar vi" är i full gång. Teet har jag redan druckit upp. Jag klev upp före 7 och gick och satte mig här vid datorn som vanligt. Men, det verkar inte gå att logga in på bloggen för  tidigt på morgonen, så jag satte mig i köket och drack mitt te istället. NU har bloggen vaknat, så nu funkar det :)


Idag, dagen efter mommo-Otto-dag, är det ju alltid lite tomt och tyst. Det är ju underbara fredagar jag får ha med honom och gårdagen var inget undantag

Vi tog boben och knatade iväg till båthamnen där det finns en liten grillplats. Där blev det lunch- bullens med bröd. Så himla mysigt :)  Han fick ju gå en del åxå, inte bara sitta på boben

       




 

När vi kom tillbaka från utflykten, stannade vi kvar ute på gården en stund och lekte i snön

 

Vi var ute mellan 9 och 11.45, då gick vi in. Jag packade ur ryggan och tog upp Otto i famnen. 

- Nu ska du få lägga dig i sängen och vila

Jag la ner honom och han sa:

- Sköna täcket

Ja, mommo stoppar om dig. 


Jag sökte upp en saga på youtube, de tre små grisarna, och ställde datorn på underredet av kontorsbordet, som står alldeles bredvid hans säng. På så sätt kan han ligga och titta och lyssna. 

- Jag ska bara gå ut med hundarna på gården så att de får pinka, jag kommer tillbaka snart

- Jaa, svarade han, och tittade på sagan

Klockan var då 12.00  Klockan 12.08 var jag tillbaka, då sov han redan. Lillgubben <3


När han vaknade satt vi i soffan och myste och tittade på lite tv - lärande lek, där vi såg om färger bland annat. När han piggnat till ordentligt, åkte vi iväg och handlade lite. Gick in på ÖB och köpte lite mat till fåglarna

 

Hem, mellis, och sedan kom Pehr och hämtade honom då han ändå var in till stan i ett ärende. Vilken dag!!


Som tur är, ska jag bjuda dem på middag i afton. Hannah, Robban, Pernilla, Pehr och Otto. Det blir supermysigt :)


Nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Jag ska nog passa på att tvätta bilen idag tror jag, gissar att många delar min tanke, så det lär ju vara kö, men ... jag har ingen stress :)


Ha en superbra Lördag - Gör nåt värt av den!


Gomorron


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards