Alla inlägg den 27 april 2021

Av maria tafvelin - 27 april 2021 07:09

Tisdag morgon. 1plusgrad och ... jamen, sisådär hyfsat blå himmel ändå :)


Igår tog jag skogsrundan på morgonen. Den kortare tack och lov. Jag trodde att det skulle bära bättre än det gjorde ... så man sjönk ner till knäna på vissa (läs många) ställen. Sjukt bra träningspass, jädrar så svettig jag blev .. fniss. 

När jag kom tillbaka så kände jag att det var läge att ta lite medicin. Jag slutade med mina meniéremediciner för ett tag sedan ... tror i oktober nångång. Har länge tänkt att det är helt oresonligt att peta i sig så vansinnigt mycket tabletter, och lika förbannat bli yr då och då. Har åxå sett många som tar den medicin jag stått på de senaste åren - vid behov. Så jag tänkte: Jag provar vara utan, och tar bara vid behov, så får vi se hur det går.


Jag har haft väldigt hög tinnitus senaste veckan, och i söndags kände jag det här ökade trycket. På det gamla örat tack och lov, men när jag (i vanlig ordning) drack söndagsmorgonkaffe hos Hannah och Robban, sa jag till slut - jag måste gå hem och ta medicin, jag skulle ju på anställningsintervju på eftermiddagen. 


Intervjun gick bra, men det är klart, när jag hostade ur mig mitt löneanspråk, då höll de på att ramla av stolen.  Ja, jag tyckte det var skäligt... och jag tror att jag är överkvalificerad till jobbet.... att bre mackor och värma pizza är ju inte precis vad jag kallar matlagning .... så jag drämde i och sa åt dem att de skulle diskutera saken, och sedan återkomma. Då tjänsten innefattar arbetsledaransvar så var väl lönen än mer befogad, tyckte jag. Jag gissar att de nu febrilt försöker hitta någon annan, billigare... fniss. 


Nåja, jag blev inte yr i alla fall, mådde riktigt bra hela eftermiddagen/kvällen. Igår, tog jag som sagt medicin igen, då jag kände att det kunde gå hur som helst. Efter ett par timmar tänkte jag: Jag åker på rinken med hundarna och tränar lite. Sagt och gjort. Nu blev vi inte där jättelänge, men de fick i alla fall några uppgifter att lösa, samt springa runt och leka. När vi kom hem igen, la jag mig i soffan under en filt. Det kändes svajigt. Jag brukar ju ytterst sällan somna på dagarna, men jag sov en timme faktiskt. Vaknade, tog en tablett till, la mig igen. 


Klev upp mot aftonen och kände mig hungrig, hade typ hoppat över både frukost och lunch, då jag inte kände någon direkt aptit. Skalade, skar, kokade potatis några minuter, kylde dem och körde sedan i airfryern. Värmde kebabkött och hackade ihop en sallad. Snabbgjorde en kebabsås på creme fraiche, lite apelsinjouice, chilisås, sriracha, salt och ett par droppar honung. Kebabtallrik alltså :)

 

Satt som en smäck!


Tro det eller ej, men jag såg hockey igår. Jo, först Robinson, och när jag insåg att Skellefteå-Rögle visades på 4:an, då satt jag kvar. Riktigt kul faktiskt :)


Idag ser vädret lovande ut. Snön tinade undan bra igår, så det känns lite som att vi är tillbaka på ruta 1, som det var innan snösmockan kom härom veckan. Jag hade bokat tid för däckbyte i måndags, men när jag insåg hur vädret skulle bli under helgen, så flyttade jag fram tiden till nästa måndag. Känns bja, som Otto skulle sagt. 


Idag då?  Ja, jag har inte planerat så hårt faktiskt. Promenaden blir i alla fall på vägen och inte i skogen ... fniss.


Otto ringde precis via facetime och frågade om jag vill följa med på IKEA!!!  Åh vad han sken upp när jag sa att det vill jag absolut!! Nu har jag inte tid, jag ska SPRINGA och sparka av mig tofflorna, kasta upp morgonrocken på kroken, kamma till mig , ge hundarna mat och gå ut med dem, sedan åker jag!!!


Ha en VÄRD DAG du åxå!! <3

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards