Alla inlägg den 28 maj 2021

Av maria tafvelin - 28 maj 2021 06:16

Fredag morgon. 9 grader och klarblå himmel. Nu undrar ni säkert  - har hon lyckats få till att fb-sidan är på arabiska?

Svaret är - lyckades logga ut, byta lösenord, logga in .... då var det åtminstone på engelska, vilket jag lyckades ändra, så nu är det på svenska igen.Undra vad som hände egentligen? Fniss


Igår var det fortsatt städning på Kajutan, inför öppningen i morgon. Jag och Therese var på utsidan mot älven och putsade fönster, då hojtade Björn

- Kolla, en älg simmar över älven! 

Han hivade upp telefonen och filmade


 

Det var riktigt häftigt faktiskt :)

Jag fick gå en timme tidigare, redan kl 15, för att jag skulle åka på bageriet och hjälpa dem lite även igår.  18.30 tackade jag för mig och åkte hem. Nu på morgonen ska jag åka förbi där och hämta upp lite bullar som Herman har nygräddat, som jag ska få ta med mig och bjuda på idag på Kajutan :)


Idag blir det riktigt mycket att göra gissar jag. Alla varor kommer, och det är inte lite ska jag säga, typ 35 hinkar räkor, 30 hinkar ägg, 1500 tekakor, plus en helvetiskt massa annat. Detta ska räcka över helgen, för idag ska vi beställa det som ska komma på måndag. I morgon och på söndag jobbar jag förmiddag, dvs 8-14.30 och det kommer nog mycket folk, ser ut att bli kanonväder. Hoppas det blåser mindre, för det har blåst rätt ordentligt. 


Nä, nu ska jag sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna, ge dem mat och komma ut på morgonrundan. Ha en riktigt fin fredag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards