Alla inlägg den 4 juni 2022

Av maria tafvelin - 4 juni 2022 08:36

Lördag morgon. 15 grader och soligt. Appen säger att det ska bli upp till 19 grader idag. Sol upp 2.06 och ner 23.01"Ring så spelar vi" ljuder ur högtalaren. 


Igår efter morgonrundan åkte jag iväg för att hämta ut medicin till mig och Alice. När jag var på väg ringde jag upp Hannah för att höra om hon ville med, men hon och Robban var i furuögrund och fräste stubbar. 

- När vi är färdiga här kommer vi till dig

- jamen va kul!

- Då tar vi lunch

- självklart fixar jag lunch :)


Handlade på Willys denna gång, nu gäller det ju att verkligen jämföra priser och mjölka rabatter. Hel färsk kyckling, svensk, 29.90 /kg slog jag till på. 


När jag kom hem var Hannah och Robban redan här, så jag började med maten på en gång. Det blev hamburgare med bröd, samt pommes i airfryern. Plockade fram Max originaldressing, rå lök, rostad lök, gurksallad. Stekte burgare, la på ost, en skvätt vatten i pannan och på med lock medans pommesen gick klart. Det blev väldigt uppskattat :)  Efter maten blev det kaffe och kaka :)


Vi gick ut och fipplade lite och Hannah hittade en gammal handjagare till gräsklippare som hon kutade runt med

- gud så kul!, och sjukt bra träning

NÄr de skulle åka sa jag att hon kunde lämna gräsklipparen ute, så kunde jag köra några pass varje dag. Nu ska jag det ju inte regna på typ en vecka :) På aftonen gick jag ut och klippte en stund

Jädrar så svettigt

 

Orkade väl inte alltför mycket, men kör väl en liten stund idag åxå. Till middag blev det en ljummen sallad med chorizo, ris, paprika, gurka purjolök, fetaost och grönsallad

 

Vädret var helt underbart när jag tog hundarna på kvällsrunda

         

Plockade av mig hörapparaten och la den på rumsbordet innan jag gick upp och duschade. När jag kom tillbaka ner var den borta. Vem?

   

Så, vad händer idag då?  Jag har inte direkt planerat något, så vi får se. Klippa gräs en stund och bära undan lite kvistar blir det, men i övrigt vet jag inte än. Jag vaknade 3.30 i morse och hade svårt att somna om, så det kan bli att vila en stund frampå dagen


Nu ska jag i alla fall kliva ur tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. Ha en härlig lördag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards