Alla inlägg den 10 juni 2022

Av maria tafvelin - 10 juni 2022 07:57

Fredag morgon. 14 grader och strålande sol. Halvklart väder förväntas omkring kl 11, sen full sol kl 16 igen. Sol upp 01.52 och ner 23.18


Igår efter morgonrunda och frukost, åkte jag iväg och inskaffade mer grejer till mitt lilla trädgårdsland. Jag höll på och grejade tills orken var slut kring 16-tiden. Nu har jag lagt ut markväven och placerat ut pallkragarna, tänkte att jag slutar där, så jag får fundera på om jag ska flytta allt lite, eller om det känns perfekt. Det lutar åt att det känns perfekt :)


 

Hyllan som jag tog upp från källaren visade sig vara grönbetsad och inte blå som jag trodde. Det tyckte jag ändå passade in på inglasningen, så jag målade den inte vit som jag först tänkte.

 

Till middag blev det stekt lax, potatis, sallad och en kall sås på creme fraiche, dill, citron, salt och peppar

 

Efter mat och lite tv tog jag fram saxen och klippte mig lite till. Det var ju bara nån vecka sedan jag klippte av en dm, men nu fick jag för mig att klippa lite till ändå. :)  En dusch, sedan lite tv-soffa innan kvällspink

 

Idag ska jag fortsätta härute men vet redan nu att jag har för lite jord. Att skotta ur komposten var inte så enkelt som jag trodde.... ska göra ett försök till idag, då jag har lite mer ork. 


Nä, om jag skulle backa ur tofflorna, hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och komma iväg på en liten morgonrunda. Ha en fin fredag - se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron




Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards