Alla inlägg den 11 juni 2022

Av maria tafvelin - 11 juni 2022 08:05

Lördag morgon. 15 grader, lite slöjmoln på himlen. Sol upp 01.50 och ner 23.20


Igår hann och orkade jag riktigt mycket faktiskt. Kånkade, bar, grävde ur komposten, planterade, körde med trimmern runt huset, klippte gräsmattan

         

Jag måste köpa ytterligare en pallkrage. Örterna fick inte plats så de måste få en egen :) 


Efter att ha varit inne och vilat ett par timmar, tog jag hundarna på varsin solorunda

         

Till  middag blev det en räkmacka

 

Jag behöver väl knappast säga att kvällen blev väldigt lugn. 


Idag ska jag fixa lite mer ute i min lilla trädgård. Åka och köpa en sista pallkrage så jag får ner örterna i jorden, sedan ska jag lägga flis på markväven, samt i lådorna med jordgubbar. Ska fixa fågelskydd av en spetsgardin tänkte jag ... vill ju inte gärna bjuda bort jordgubbarna till fåglarna :)  MEN, det stora, mest värda på den här dagen, är att jag ska få vara barnvakt ikväll :)  Pernilla och Pehr ska på stor företagsfest, så jag ska få passa Otto. Kl 17 har jag bokat bord till  mig och Otto på restaurang Victoria :)


Nä hörrni, ska jag hinna fixa allt jag tänkt, är det nog bäst att jag parkerar tofflorna, hänger upp morgonrocken, väcker hundarna och ser till att komma ut på morgonrundan. Ha en superhärlig Lördag - fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards