Alla inlägg den 12 juli 2014

Av maria tafvelin - 12 juli 2014 19:09

Det är tydligen VÄLDIGT provokativt att inte gilla värme. VAD är problemet?   VARFÖR trissar många upp sig så fruktansvärt när man talar om att man inte mår bra av värme? Man "SKA" inte klaga på just, värmen. KYLA går bra att klaga på, regn likaså. Vården, skolan, polisen, socialtjänsten, butikspersonal, invandrare ..... men för helvete, klaga INTE på värmen !!!!


Jag har lite svårt att förstå det här. Jag har åxå svårt att förstå att människor inte respekterar ANDRAS känslor. Om DU älskar värme, fine. Det har jag sagt så många gånger, så det behöver knappt upprepas: Jag UNNAR er värmen, ni som älskar den! Varför är det då så svårt för många att unna mig lite svalare dagar?   Nä, det man oftast får höra är: Vi ska inte klaga. 


Nä, man ska lida i tysthet ?   Nä hörrni, det funkar inte. NÄr NI berättar att ni mår dåligt av kyla osv, inte fan är jag där för att säga: Nä, klaga inte!  Jag respekterar Er. Jag skulle önska att Ni åxå respekterar Mig. 


Det är fortfarande så satans varmt så jag nästan får spunk, men tack och lov har det bildats moln.   :)


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 12 juli 2014 14:26

Kommit hem från stan, varit ute med hundarna och promenerat i sakta mak. Den hund som verkar minst brydd om att röra sig i värmen, är Milo. Han sprättar runt precis som vanligt. Mina hundar går så sakta så sakta .... med tungorna hängandes som slipsar, de hässjar och flåsar som om de varit ute och togsprungit en timme eller flera.  Jag har ju förstått att bara för att de är från Spanien och portugal, så tål de inte värmen bättre. Det är väl så att då de levde som gathundar så låg de och tryckte någonstans när det var som varmast, de vandrade inte då. 


Vi fick göra som vi gjorde igår helt enkelt: Söka skugga 

 


Stadsträningen gick kanonbra även idag. Oj så duktiga hundägare och hundar det finns! Idag blev det rallylydnad. Många stannar upp och står och tittar, vilket i sig är jätteroligt, men vad vi vill ha är just människor som rörs, så att det blir en störning :)   De allra flesta blir glada av att titta på, och kommer med positiva kommentarer. Idag kom dock en äldre dam och påpekade att hon fann det väldigt onödigt att träna hundarna mitt i stan, på gågatan där folk ska gå. Jomen, sa jag, det finns ju massor med plats att gå på. Hon blev sur .....   Äh .... hon hade nog bara vaknat på fel sida, eller inte fått till luggen som hon ville, så hon var lite bitter :)


Jag dammsugade innan jag åkte till stan, så nu ska jag bara bädda rent i sängen, dammtorka och torka golven, så är veckans städning gjord. Räknar med att det tar ca 20 minuter :)


Funderar på spakväll ikväll. Vi får se om det blir så, eller om jag hittar på nåt annat :)


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards