Alla inlägg den 27 juli 2014

Av maria tafvelin - 27 juli 2014 22:22

Kommit in från en helt fantastiskt underbart fenomenalt skön kvällspromenad med hundarna. 20 grader ute nu :)    Det blev inget regn, men det svalnade av såpass att det känns helt superbra !!!!  Jag gissar att det bara är tillfälligt, då det skulle bli varmare igen .... men just IKVÄLL är det perfekt :) :) :) 


Ahhhh !!!! så himla skönt!!!! Ska sitta uppe och njuta en stund innan jag kryper isäng. Börjar inte jobba förrän kl 13 i morgon, så det är ingen panik om att somna :)


Sov Gott när ni lägger er :)


Gonatt

Av maria tafvelin - 27 juli 2014 20:54

Jag kom nyss upp från kvällsbadet. En dryg halvtimmes sim och plask blev det. Elisabeth var där, men hon fick inte fota :)


Det blev ju inget regn här. SOM jag väntade. Väntade och längtade, men inget hände. Varmt som i helvetet .... läste på facebook om vänner som fått regn i massor .... men de delade inte med sig :)


Till slut gav jag upp och gick ner och badade. 


Det är många som kommer och släpper sina hundar så att de får simma och bada, och det är helt ok. Inte så att någon frågar om det är ok, men jag bryr mig inte. Men nu ikväll blev jag faktiskt tvungen att säga min mening (nån som är förvånad? fniss)    En tjomme i 55-´årsåldern gissningsvis, med en labkorsning gissningsvis. Han gick en 30 m bortanför där vi var, sen kastade han en pinne åt hunden, som hunden gladeligen simmade efter. När hunden kom upp, så tog husse fram hundschampo, och schamponerade hunden noga med ordentligt lödder, sen skickade han ner hunden i vattnet igen. Det här upprepades två gånger, och inte tyckte jag det var så kul när löddret kom skvalpande. 

Jag skulle upp och gå hem, stod och pratade med Elisabeth som satt sig på bryggan .... bara för att vänta in tjommen. Efter bara nån minut så kom han gåendes.

- Du .... det är inte så schysst att skicka ner shcampot i havet, sa jag åt honom. 

-äh, det är så liten del av det hela, sa han-.

- må så vara sa jag, men om alla resonerade som du, så blev det ju tokmycket i havet. Det är ju som att inte ta upp skiten efter hunden

- Men, det far ju ut ändå, sa han.

- Ja vadå ut, förintas det bara för att det kommer några meter ut, tror du?

Det svarade han inte på. 

Det är inte schysst, sa jag ganska högt, eftersom han började gå.  - Vi måste hjälpas åt att vara rädd om miljön!!! 


Det svarade han inte på. 

JÄvla idiot. 


Nu ska jag torka mig lite, sen ska jag ta hundarna på kvällspromenad. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 27 juli 2014 15:45

Jag får snart Spunk! Jag står här med min kalla handduk runt halsen, torkar svett från panna och överläpp. Hundarna ligger och hässjar med blöta handdukar på sig ... Det är 31 grader och jag undrar var fan den där åskan och regnet är!!!!  Nu körde ambulansen precis förbi .... det är alltså fler som fått spunk. 


Alltså .... Expressen, Norran, Vk ... vad har de gemensamt? Ja , säkert fler tidningar åxå, men som jag vet i nuläget. Är det att de presenterar värda nyheter? Är det att de har roliga serier? Är det att de har dagliga horoskop? 

- Nä, de har allihop publicerat en klämkäck artikel med bilder från snökaos, med grundidén att vi som klagar på värmen, ska betänka snökaos. Dvs. Vi som mår dåligt i värmen ska genast sluta med det, och tänka på att snart har vi snö, och därigenom ska vi hastigt och lustigt kunna njuta av den här förbannade värmen som tar död på hur många som helst. Eller som Norran skrev - ta en glass och njut, typ. 


Jag finner det jävligt märkligt rent ut sagt.  Om jag mår dåligt i värmen (vilket jag gör, det har jag berättat en babiljard gånger)   .... betyder det AUTOMATISKT att jag vill ha snöstorm?   Vafan är DET för resonemang?  Alltså, om jag ogillar en sak, betyder det alltid att jag älskar det rakt motsatta? Nä gu så löjligt !  Jag blir rent ut sagt förbannad. 


VARS FAN ÄR REGNET !!!! Skulle det inte åska och regna!!!!???? Har varit ute på balkongen flera gånger nu, och soljäveln flinar mig i ansiktet varje gång. Förlåt min otålighet, men jag står snart inte ut. Ska växthuseffekten funka på det här sättet, då måste jag ju med åren lämna mitt paradis, för just nu känns det mest som Helvetet. 


Ghaaa !!!! 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 27 juli 2014 09:52

Det blev mellanrundan på promenaden ... varmt så inni helskotta. Det hörs ju ska bli åska mot eftermiddagen, få se om det blir så eller. 


Eftersom det är så varmt att jag inte kan göra nåt vettigt, är det lika bra att jag åker på jobbet nu. Så får det bli :)

Hundkursen ställdes in, då det inte var någon som kunde komma. Jag avbröt då kursen, eftersom vi hoppat över 4 söndagar på raken.  Så ... det är ingen hundkurs idag :)


Nä .... nu åker jag och jobbar. Ha en bra dag allihop!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards