Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av maria tafvelin - 8 augusti 2014 23:17

Kärleken har verkligen kommit in i mitt liv! Han heter Cornelis och är en engelsk staff. på 4 år :)  Helt underbar hund! Han ska vara här över helgen, men jag vill inte lämna tillbaka honom när helgen är slut :) 


I morgon har jag ställt in stadsträningen, just för att Cornelis är här. Så , i morgon har jag inget planerat :)  


Det där regnet som skulle komma här  idag .... det kom aldrig. Vågar man hoppas att det kommer i morgon? 


Nä, nu ska jag krypa isäng . Tar morgondagen som den kommer. Den här dagen var i alla fall fantastiskt bra :)


Gokväll

 

Av maria tafvelin - 8 augusti 2014 09:31

Då var det fredag, vilket betyder ledig dag samt städdag :) Kom nyss in från morgonrundan, och även om det bara är 20 grader, så känns det så himla varmt, fuktigt och kvavt. 


   


Jo, just nu ser jag fram emot vintern. Kyla går åtminstone klä sig mot.  :)


Jag måste ner och kolla om tvättstugan är ledig. Man svettar ju upp kläder på nolltid, så nu funkar det inte med att bara tvätta varje vecka. Fast, det är ju likadant för alla grannar som jag delar tvättstuga med, för det är inte så gott om tvättider nu, som det normalt brukar vara. 


I afton kommer en tjej hit och lämnar sin hund över helgen. Hon var här häromdagen och vi satt och pratade en timme om de bekymmer hon har med hunden. Igår blev det bestämt att han kommer hit ett par dagar, få se hur jag kan hjälpa dem. 


Nä, dags att ta itu med min städdag :)  Ha en Härlig dag !


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards