Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Hahaha, jävla PAPPSKALLE !!!

Av maria tafvelin - 3 januari 2015 16:57

Jag tror bestämt att grannen steker fläsk ... det luktar så i alla fall, och det luktar GOTT ! Själv ska jag äta lax ikväll, men inte riktigt än, vill bli klar i tvättstugan först innan jag börjar med maten. Det spelar ju som ingen roll om middagen blir kl 16 eller 20 för min del ...  :)  Det tar den tid det tar, och det blir den tid det blir .. fniss


Jag har haft en fantastisk dag såhär långt, men ibland blir man ju rent förbryllad på sig själv. Efter morgonpromenad (host .... ok ... klockan hann passera  morgon)  så gick jag och handlade, bland annat tvättmedel :)   Sen tog jag ut Paddy och sparken på en tur. Supervackert ute: 

 

Det blev en liten fadäs när vi skulle nerför lilla backen mot gångtunneln. Eftersom det var ett par som promenerade där, så släppte jag inte på full fart på sparken, utan höll igen, och det var nog en jävla tur, för PANG så ramlade sparken ihop! Själva sitsen lossnade från styrenheten, så allt föll rakt ner. Tack gode gud att jag inte skjutsade någon på sparken, eller att jag hade släppt på farten, för då garanterar jag att det skulle gått illa. Jag blev tvungen stå och meka en stund, och insåg att den som kom på själva ihopsättningen av sparken, inte kan ha någon utbildning. En liten vingmutter hade rallat lös, och det behövdes tydligen inte mer. Jisses! Kunde ha gått riktigt illa!


Nåja, jag lyckades hjälpligt få ihop det, så att vi kunde fortsätta vår sparktur, men jag måste få ihop det där på nåt sätt , för nu var jag tvungen att ha bara vänstra handen på handtaget, för när jag tryckte ner höger sida, så blev det på tok. Nåja .. jag får meka lite mer helt enkelt. 

Det var så jäkla halt, fastän jag hade broddar på ena skon. Helskotta ... gick ju knappt få fäste nog att få iväg sparken. Paddy fick springa på sidan där det fanns lite fäste, så att han inte skulle halka och sträcka sig. Vi var ute 40 minuter, sen parkerade jag sparken i förrådet igen och tog upp Paddy. Efter det här tog jag ut Kelly och Molly var för sig innan det var dags att gå ner i tvättstugan. När jag bar tvättkorgen härute och höll på att dra en rejäl vurpa, så blev jag lite fundersam .... vafan, ÄR det verkligen så halkigt att inte ens broddar hjälper? 


När jag kom upp igen, så gjorde jag en upptäckt som ledde till att jag tittade mig i spegeln och sa högt: Din jävla pappskalle!!!!! Tror ni inte på fan att jag vänt broddarna ut och in, alltså satt på hela klatjofset fel väg, så att piggarna var uppåt, mot sulan .... hahahahahahahahaha konstigt att det var halkigt??  


hahahahahahaha .... ja ... ibland tokar det till sig så att säga :)


Nu är jag snart klar i tvättstugan, och när jag hämtat upp tvätten ska jag starta en middag. Det blir lax ikväll. Lax i ugn med creme fraiche, ingefära och chili. Låter som en cool kombo :)


Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Lördag 18 maj 17:36

Lördag afton. 23 grader, sol. Sol up 2.59 och ner 22.04 .... rätt många timmar kvar till solnedgång alltså ... fniss   Hänt i veckan             Känns verkligen märkligt med sån värme .... samtidigt som snöhögarna på gården ligger kvar...

Av maria tafvelin - Söndag 12 maj 10:18

Söndag förmiddag. 12 plusgrader och växlande molnighet. Det har regnat inatt, men slutat nu :)  Sol upp 3.20 och ner 21.43   Veckans mat Måndag- korv stroganoff   Tisdag- Fläskpannkaka   Till mellis gjorde jag spett   Onsdag - ...

Av maria tafvelin - Söndag 5 maj 12:11

Söndag mitt på dagen. 5 plusgrader och halvklart. Sol upp 3.44 och ner 21.19   I fredags bjöd jag på helstekt fläskytterfilé, pommes och beasås till lunch. Det blev uppskattat :)   Bakade åxå lite bullar att lägga i försäljningsfrysen   ...

Av maria tafvelin - Torsdag 2 maj 19:26

Torsdag ... jamen kväll :) 9 plusgrader och mulet. Sol upp 3.55 och ner 21.09   Då var valborgshelgen slut. Efter jobbet på tisdagen, valborgsmässoaftonen ... så var jag helt slut. Kl 19.47 skrev jag till Pernilla och Hannah i vår chattgrupp: -...

Av maria tafvelin - Tisdag 30 april 17:16

Tisdag afton. Valborgsmässoafton! 10 plusgrader och mest soligt!!!!!!! Sug på den!!!! Sol upp 4.02 och ner 21.02   Igår var det kräksnö, hagel och mot kvällen spöregn. Aldrig kunde man tro att det skulle bli både soligt och riktigt varmt idag :) ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards