Direktlänk till inlägg 21 februari 2016

Vem är Du, vem är Jag?

Av maria tafvelin - 21 februari 2016 15:18

Något som jag faktiskt tycker är intressant, är människors uppfattning om varandara, och vad det för med sig. Alla har vi olika sidor, och olika människor ser olika sidor hos oss. En del uppfattar tydligen mig som hotfull och otrevlig, medans en del uppfattar mig som glad, positiv och rolig. Självklart har jag alla de här sidorna, både positiva och negativa. Jag har svårt att hålla tyst när jag ser något som är galet, de människor som får stå till svars, är de människor som ser mig som hotfull och otrevlig. Så är det nog för oss alla. Men, har ni funderat på att det är så för alla andra åxå? De NI får höra negativa saker om, vad grundar sig detta på? Den som berättar de här negativa sakerna för Dig, har den personen gjort något fel, som den andra tagit itu med, och vägrat vara tyst om?


Det intressanta är ju egentliten att vi väljer att döma andra människor pga att någon annan påtalat de negativa sidorna. Dvs, vi skaffar oss en uppfattning, inte utifrån vår egen erfarenhet av människan, utan någon annans. Dessutom är den andra människans uppfattning, ofta baserad på historia, dvs gamla händelser. 


Ibland snurrar hjärnan på högvarv. fniss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards