Alla inlägg den 22 december 2017

Av maria tafvelin - 22 december 2017 07:39

Fredag morgon. 2 minusgrader och kolsvart .... fniss ... men idag ska solen komma fram, då det blir en vacker dag. Jag är uppe tidigare nu, på min lediga dag, än jag varit på länge :)   Jag har bokat tvättstugan 7-11 då det var den enda tiden ledig nu före julafton.  Ska strax gå ner och mata igång maskinerna. 


Plåtkompisen har sovit borta inatt. Igår ringde lillebror och frågade om han kunde få låna den. Han kör ju lastbil och hade varit till Göteborg en sväng, återkom till Skelleftehamn för att lossa igår afton, men hade så lite körtid kvar att han inte kunde köra hem. Han fick ta min plåtkompis så att han fick åka hem och sova i sin egen säng :)


Idag ska jag fixa lite grejer inför i morgon. Vi, alltså jag, Hannah och Robban, ska till Pernilla och Mattias och äta julbord. Hannah och Pernilla jobbade igårkväll med att rulla köttbullar, griljera skinka och göra korv :)   Det här blir ett alldeles särdeles gott julbord :)


Jag fick ett sms häromdagen, där jag ombads skicka mitt körkortsnummer, då det blivit någon miss när min bil bärgades till verkstan i september. Jag svarade på sms:et att jag mycket väl minns att jag skrivit mitt körkortsnummer på den blankett som bärgarkillen räckte fram. Igår ringde det från ett Norgenummer, jag jobbade så jag svarade inte. Då lämnades ett röstmeddelande att jag skulle ringa ett nummer och lämna mitt körkortsnummer. Men aldrig.  Igår efter jobbet mailade jag till Viking sverige, då jag såg att sms:et kom därifrån. Jag skrev att jag tydligt minns att jag fyllde i körkortsnumret i blanketten. Kl 22.45 ringde telefonen, alltså efter att jag gått och lagt mig. Det var alltså från Viking. Jag vägrade svara, vafan, klockan var ju nästan 23!!!!!


Hade fått svar på mitt mail, att jag kunde maila körkortsnumret istället. Jag svarade att jag tydligt minns att jag skrev det på blanketten. Fick nyss ett svar: Bärgaren måste ha glömt att lägga in det, och de har mycket att göra, så det var svårt att få tag på honom. Bad mig återigen att maila körkortsnumret. 


Jag vägrar. Jag vet, kanske lite tjurskalligt, men jag vägrar lämna mitt körkortsnummer via mail eller sms. De får väl posta mig en ny blankett som jag kan fylla i om det är så att de slarvat bort den andra. 


Nä, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en bra Fredag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards