Alla inlägg den 24 december 2017

52

Av maria tafvelin - 24 december 2017 07:41

Söndag morgon. Inte vilken söndag som helst, utan julaftons morgon :)  7 minusgrader och klart, eller ja, det är becksvart, men det blir en klar och fin dag idag säger väderappen. 


Hörrni, igår var det ju min födelsedag. 52 år. Efter morgonrunda och en god frukost

 

Tog jag ut Theo på en dwrunda. När jag kom tillbaka fick jag ett meddelande av min kompis Annica, det var dags att få rimmet till den present jag mottagit, som jag inte skulle få öppna förrän jag fått rimmet. Hon skrev:


När Tomas på balkongen skrålar

och du med honom skålar

är det bra med en brud som är stadig på foten

om det börjar snurra lite mycket i roten


Öppnade paketet och där var

 

Alltså, hahahahahaha, så himla klockrent! Jag slog ju foten av mitt förra vinglas, som jag fick av Annica när jag fyllde 50. Det här glaset ska jag vara så oerhört rädd om :)   Och, Tomas som sjungande padda, är inte det helt oemotståndligt   :)


Ut med hundarna en sväng till innan det var dags att åka till Pernilla och Mattias i Boviken. Kelly fick följa med, de andra fick vara kvar hemma. Jag mötte upp Hannah och Robban på solbacken sen följdes vi därifrån. När vi kom fram var det tända mashaller och en liten brasa vid bron. Så otroligt vackert. Vi började med hjortronglögg och pepparkakor.   


Vi började med maten. Robban vid spisen som vanligt. Han stekte korv och köttbullar, det friterades grönkål, det gjordes mimosasallad, jisses vilket julbord vi fick till!  


Efter maten blev det lek. Å herregud så roligt!

     

Här kommer upplösningen, den som vann julklappen


 
  Sen följde även en musiktävling som Mattias fixat ihop. Riktigt rolig musiktävling faktiskt. Jag brukar ju komma sist, men den här gången kom jag tvåa på 19 poäng, Pernilla vann på 20. En grej i tävlingen var att Mattias spelade "Kung i baren" med Magnus Uggla. När han pausade, skulle man sjunga vidare, och sjunga rätt. Alltså, Magnus Uggla ... klart man kan texten ... fniss. 


Efter den leken var det dags för mig att åka hem. En sån fantastisk födelsedag, där jag i present dessutom fick precis det jag önskat mig. En vattenbubblare :)   Tack älskade ni för en underbar födelsedag, god  middag och superroliga lekar. 


Det här fotot vi tog, får bli årets julkort. De där glasögonen var hysteriskt roliga :)


 

Nu är det dags att hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Jag ska koka julgröt och fixa med lite grejer, sen ska jag iväg till Boviken igen. Vi ska äta julfrukost ihop innan de åker vidare på annat julfirande. Själv ska jag ju ut och tomta i afton. Ha en riktigt GOD JUL!!! Hoppas att er julafton blir precis som ni vill ha den. Mycket glädje, många skratt och god mat. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards