Alla inlägg den 21 december 2017

Av maria tafvelin - 21 december 2017 09:14

Torsdag morgon. Nollgradigt och halvklart. Däremot ser det absolut blixthalt ut. Jo klockan är 9.20 och nej, vi har inte varit ute på morgonrundan än. Låg länge idag. Vaknade kl 6, hade alarmet på 7.30 Vaknade igen kl 7, flyttade fram alarmet till 8.30 ... vaknade kl 8, flyttade fram till 9. Så himla trött. Det var jag igår åxå, så till den milda grad att jag la mig i sängen efter morgonpromenaden, och tog en halvtimmes powernap. Det har aldrig hänt tidigare

 

men, eftersom jag fyller 52 år på lördag, tänker jag att jag är gammal nog att göra som jag vill ... fniss. 


Efter jobbet igår blev det en kort runda med hundarna, sedan fick de varsitt ben. Revben från älg. Nu när jag jämför hundarnas sätt att behandla benen, så ska jag nog sluta säga att Kelly, Paddy och Molly gnager ben. De mer bara suger på dem. Theo, han gnager ben, eller rättare sagt, han ÄTER ben. Jädrar vad han processar i sig benen snabbt. 


 

Japp, alla filtar och bäddar i tvätten i morgon, jag har bokat tvättstugan så att allt ska vara rent till jul :) 


Nä, om jag skulle ta och försöka varva upp lite. Ska ju hinna äta frunch efter morgonpromenaden åxå, innan det är dags att bege sig till jobbet. Ha en bra torsdag därute. Stressa inte ihjäl dig inför julen, utan ta dig tid att njuta av dagen åxå. Unna dig att göra nåt värt av den. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards