Alla inlägg den 14 december 2017

Av maria tafvelin - 14 december 2017 08:41

Torsdag morgon. 11 minusgrader och mulet. Frampå dagen ska det visst bli nollgradigt och snö. Jahapp. Jag tycker att det vore trevligt om det kunde hålla sig till minusgrader nu, och inte hatta hit och dit ... fniss. 


Igår jobbade jag 11-17. Skönt komma hem och kunna laga mat i lugn och ro. Det blev lax i ugn, med spenat och fetaost

 

lite rosa flingsalt, svarvade grönsaker och ringlad citronvinägrett. Supergott :)


Jag har ju startat mitt nya enkoma matinstagramkonto. "mariasmatbilder" , det är jättekul :)  Där lägger jag BARA upp matbilder, och följer olika matlagningsinsta. Eller, jag har inte hunnit börja följa så många än, men det kommer. Kul att få inspiration till att hitta på ännu mer :)


Alltså, ett märkligt fenomen jag upptäckte för flera vintrar sedan, med hundarna. Om det är kallt ute, får de köldkramp i tassarna när vi går bortåt. Vänder vi då hemåt, är det som bortblåst. Märkligt va! Likadant om de får söka godis. Igårkväll var det 13 minus vid kvällspinket, jag hade dem lösa härute, först pink, sedan fick de springa runt i snön och söka godis. Ingen köldkramp alls. 

 

Fast, ska vi gå längre promenader, så har Molly sina fleecesockar och sin stickade tröja. Theo har sitt BackonTrack-täcke för att hålla ryggen och höfterna varma. Kelly och Paddy fryser av någon anledning inte så lätt, men när det blir kring 15 minus, får de ha jackor åxå. Jag har tänkt köpa nya täcken åt dem, ja, inte Theo, han har ju sina backontrack, men de andra. Det ska väl bli nån period framöver med 30 minus, i vanlig ordning, och nog är det skönt att kunna ta promenader även då :)


Igår levererades sockarna som min kompis Jannice stickat åt mig. Så sjukt snygga!!!

 

Hon har hittat på mönstret så de är helt unika :)   Jag är redan kär i dem :)


Torsdag betyder mycket på jobbet. Men, sen tar ju jag helg och är ledig fredag och lördag. Jag kommer nog att spendera de lediga dagarna med att leta en receptpärm som jag tog från Fridas. Jag minns att jag, när vi tömde Fridas, tog pärmen under armen ... sen är det svart. Har ingen aning om var jag la den .... här hemma verkar den inte vara ... men var fan kan jag ha gjort av den? Men alltså ....    Jag, Pernilla och Hannah började prata om den igårkväll, för det är ett recept vi skulle behövt nu inför nästa helg, då vi ska ha julbord på min födelsedag .... men jag kan för mitt liv inte begripa var jag har lagt pärmjäveln. Åh, sånt där tar ju så mycket energi, man tänker så hårt att man nästan får huvudvärk ....  ska leta tills jag hittar den. 


Nä, dags att vispa igång dagen. Hänga bort morgonrocken och väcka hundarna. Ha en riktigt bra torsdag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards