Alla inlägg den 5 september 2018

Av maria tafvelin - 5 september 2018 10:04

Onsdag morgon. 16 grader och klarblå himmel. YTTERLIGARE en helt perfekt dag! Inatt har vi sovit i sängen och jag har sovit jättebra .... ända tills jag vaknade nån gång kring 4-snåret .... alltså ... Kelly KÄNNER inte när hon pinkar. Lilla gumman, låg där bredvid mig, i pink. När jag vaknade och upptäckte det, nosade hon och upptäckte det hon åxå. Jag klev upp, tvättade av henne, la en tjock handduk över kisset, sen kröp vi ihop igen.  Hon hostar inte i alla fall, det är huvudsaken. 


Igår, efter morgonrundan, åkte jag och kopplade på släpen, drog in till stan och hämtade partnern. Fick sedan hjälp av RackarSusannes sambo Fredde att lasta av när jag kom tillbaka. Glad i hågen skulle jag klippa ... men hann knappt börja, så blev det samma sak som när Susanne satt dit nya remmen - Det slirade, tjöt och bolmade rök, och luktade bränt. Det var bara att parkera partnern och åka hem. 


Väl hemma fortsatte jag mitt idoga arbete att förbereda inför flytt. Jag har ju många gånger sagt: Jag har inte så mycket saker. Det är lögn. Jag har ju för fan hur mycket som helst!!!! Herregud va grejer jag har. Det är Så Sanslöst! Nåja .... det rensas hej vilt, för även om jag flyttar till ett mycket större boende, vill jag INTE flytta med mig en massa saker som jag faktiskt inte behöver. Punkt. 


Trumpeterna levererar

   

Till middag blev det stuvade makaroner och köttbullar. Köpes-makaroner och Mamma Scans köttbullar. Satt som en smäck :)

 

Nä hörrni, jag tog sovmorgon även idag, men nu är det dags att dra igång dagen. Jag ska iväg till Lappvattnet en sväng, sen fortsätter jag här hemma. Ja, hundarna ska få sitt givetvis åxå. 


Ha en finfin dag - fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards